نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 20 اسفند 1397
ساعت 09:00

شروع فوق‌العاده اکران فیلم Captain Marvel در گیشه‌ها

فیلم کاپیتان مارول، فروش افتتاحیه درخشانی را در سینماهای جهانی تجربه کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان مارول (Captain Marvel)» در اولین هفته از اکران سراسری خود، عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود به جای گذاشته و موفق شده تا چندین رکورد از فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی مارول (MCU) را هم جابجا کند.

پس از مدت‌ها انتظار طرفداران، فیلم سینمایی کاپیتان مارول از سه روز پیش اکران سراسری خود را شروع کرده است. در این ارتباط و با استناد به گزارش اخیر ددلاین، این فیلم باکس آفیس فوق‌العاده‌ای را، هم در سینماهای آمریکای شمالی و هم در سینماهای جهان پشت سر گذاشته است. به این ترتیب، فیلم در انتهای هفته اول اکران خود، در آمریکای شمالی موفق به کسب ۱۵۳ میلیون و در سینماهای جهانی موفق به کسب ۳۰۲ میلیون دلار دیگر شده تا فروش مجموع خود در پایان هفته اول را به عدد خیره‌کننده ۴۵۵ میلیون دلاری برساند. این فروش (مجموع و توزیعی) از تعدادی از موفق‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی قبلی مارول و غیرمارول نیز بهتر است. فروش ۱۵۳ میلیون دلاری داخلی فیلم، Captain Marvel را در رتبه سوم بهترین عملکرد همه فیلم‌های اکران شده در ماه‌های مارس تاریخ قرار می‌دهد.

عملکرد باکس آفیس این فیلم در اولین انتهای هفته اکرانش، از فیلم‌های Iron Man 1 و 2، دو فیلم اول Captain America، هر سه فیلم Thor، هر دو فیلم Guardians of the Galaxy و تمامی فیلم‌های تاریخ Spider-Man نیز بهتر بوده است. فروش افتتاحیه فیلم در میان فیلم‌های مارول و در سینماهای داخلی آمریکا، در رتبه هفتم در بین همه فیلم‌های MCU قرار می‌گیرد. فروش افتتاحیه فیلم در مقایسه با برخی رقبا، حتی از رکوردهای ثبت شده توسط فیلم‌های Wonder Woman، Aquaman، Suicide Squad، Venom و همه فیلم‌های تاریخ X-Men نیز پیشی گرفته است. کتلین تاف (Cathleen Taff) از مدیران اجرایی دیزنی درباره این عملکرد عالی گفت:

Marvel Studios همچنان به روند ثبت رکوردهایی که همچنان غیرقابل شکستن باقی می‌مانند ادامه می‌دهد. مخاطبان در زمان خرید بلیط، این حس را دارند که دقیقا می‌دانند چه چیزی را تماشا خواهند کرد.

عملکرد باکس آفیس خارجی این فیلم در هفته اول، حتی جالب‌تر نیز هست به شکلی که از این حیث، Captain Marvel حالا به دومین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما تبدیل شده است. در واقع فروش ۳۰۲ میلیون دلاری این فیلم در سه روز پایانی هفته، تنها پشت سر فروش ۶۴۰٫۵ میلیون دلاری Avengers: Infinity War در بین همه فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ قرار می‌گیرد. این فیلم در بین همه فیلم‌های تاریخ (ابرقهرمانی و غیر ابرقهرمانی) نیز در جایگاه ششم بهترین افتتاحیه تاریخ قرار می‌گیرد، که نشان از استقبال بسیار بالای جهانی از فیلم‌های ابرقهرمانی است.

درنهایت فروش افتتاحیه این فیلم، در «رتبه اول» در میان همه فیلم‌های تاریخ سینما قرار می‌گیرد که شخصیت اصلی آن یک زن هست. تا پیش از این فیلم Beauty and the Beast با درخشش اما واتسون (Emma Watson) با ۳۵۷ میلیون دلار فروش مجموع افتتاحیه، پرفروش‌ترین فیلم با محوریت یک شخصیت زن بود، که حالا کاپیتان مارول و بری لارسون (Brie Larson) این رکورد را با ۴۵۵ میلیون دلار افتتاحیه مجموع شکسته‌اند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.