نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 02 اسفند 1397
ساعت 09:00

اولین واکنش‌های منتقدین به فیلم Captain Marvel

اولین بازخوردهای شخصی منتقدین نسبت به فیلم Captain Marvel منتشر شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی مارول (MCU)، فیلم «کاپیتان مارول (Captain Marvel)» خواهد بود که حدود سه هفته دیگر، به صورت عمومی به اکران در می‌آید. با توجه به نزدیک شدن به شروع اکران، استودیو نیز شروع به نمایش خصوصی فیلم برای منتقدان مطرح صنعت سینما کرده و به همین دلیل، اولین بازخوردهای مرتبط با فیلم نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. گفتنی است که بازخوردهای اولیه نسبت به فیلم‌ها، به صورت نقد و بررسی نیست و صرفا بیان نظرات شخصی منتقدین درباره آن فیلم هستند.

درباره بازخوردهای اولیه، فیلم کاپیتان مارول ظاهرا نمایش بسیار خوب و چشمگیری داشته چون منتقدانی که موفق به تماشای فیلم شده‌اند، در اکثر موارد نظرات مثبتی به آن دارند. وقایع این فیلم، در درون دنیای سینمایی مارول، ولی در دهه ۱۹۹۰ میلادی اتفاق می‌افتد که در طی داستان، مارول یک ابرقهرمان جدید با ریشه‌های کامیک‌بوکی خودش را معرفی می‌کند؛ شخصیت «کارول دِنوِرز/کاپیتان مارول (Carol Danvers / Captain Marvel)» به عنوان یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان تاریخ کامیک‌بوک‌های مارول که در این فیلم توسط «بری لارسون (Brie Larson)» به تصویر کشیده می‌شود. اشاره به این شخصیت در MCU، البته اولین بار در جریان سکانس پس از تیتراژ فیلم Avengers: Infinity War صورت گرفت؛ جایی که بعد از وقایع «بشکن زدن تانوس»، نیک فیوری (Avengers: Infinity War) رئیس سابق سازمان S.H.I.E.L.D، قبل از اینکه خودش هم نابود شود یک پیام اضطراری برای «کاپیتان مارول» می‌فرستد.

در بازخوردهای اولیه نسبت به فیلم، عمدتا شاهد پیام‌های مثبت هستیم و فیلم ظاهرا در روایت یک داستان قوی خوب عمل کرده و شوخ‌طبعی و بامزگی‌های همیشگی فیلم‌های مارول نیز در آن به کار رفته است. یک مورد دیگر نیز که مورد تمجید واقع شده، ستایش از استودیوهای مارول برای به کار بردن از تکنولوژی‌های قدرتمند و واقع‌گرایانه «پایین‌آوردن سن» بازیگران بوده است. شما در ادامه برخی از بازخوردهای منتقدین را مشاهده می‌کنید:

 

EIC Steven Weintraub نویسنده در Collider:

تکنولوژی که برای جوان‌کردن و پایین‌آوردن سن بازیگران استفاده شده به قدری پویا و یکپارچه است که گاهی فراموش می‌کردم که از یک چنین تکنولوژی استفاده هم شده است. ما درست در لبه یک وضعیت قرار داریم که هم هیجان‌انگیز و هم ترسناک است...

 

Erik Davis نویسنده در Fandango:

Captain Marvel یک اقتباس و نمایش فوق‌العاده علمی تخیلی در دهه ۱۹۹۰ است که واقعا از یک اتمسفر بی‌همتا در بین همه فیلم‌های مارول برخوردار است. این فیلم نوستالژیک‌پسند، مرموز و غیرمعمول است. در جاهایی که سورپرایزتان می‌کند، خنده‌دار می‌شود و در جاهای که درست است، یک ابرقهرمان قدرتمند را نشان می‌دهد. فیلم دائم تغییر می‌کند و باعث می‌شود که همیشه سرگرم‌کننده باشد. این فیلم از مواد اولیه درستی استفاده کرده است.

 

Scott Menzel نویسنده We live entertainment:

کاپیتان مارول همه آنچه انتظاراتم بود را برآورده کرد. این فیلم به صورت کامل شبیه هیچ کدام از فیلم‌های دیگر مارول نیست. یک اقتباس منحصر‌به‌فرد و تازه‌نفس از یک داستان اورجینال و ریشه‌ای، که کاملا هم حس جدیدی را منتقل می‌کند. بری لارسون به عنوان کارول دنورز/کاپیتان مارول شگفت‌انگیز بود. این فیلم برای من، به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های کل مارول تبدیل شده است.

 

Mike Ryan نویسنده Uproxx:

کاپیتان مارول با آنچه که از تبلیغات فیلم انتظار داشتم متناسب نبود. فیلم به نوعی بیش از هر چیز یک «فیلم فضایی و کهکشانی» بود. البته فیلم از آنچه انتظار داشتم عجیب و غریب‌تر هم بود. Ben Mendelsohn در نقش Talos نیز فوق‌العاده بازی کرد.

 

Sonaiya kelley نویسنده LA Times:

Captain Marvel یک فیلم  پیش‌درآمد تاثیرگذار برای Avengers بعدی است که از برخی جهات، از این نظر می‌توان با اولین فیلم «کاپیتان آمریکا (Captain America)» مقایسه‌اش کرد. این یک فیلم طرفدار زنان است که خودش را درگیر سکانس‌های پیش و بعد از تیتراژ هم نمی‌کند. من در طول فیلم خندیدم، از آن لذت بردم، هم هیجان‌زده و هم اشک ریختم.

 

Steven Weintraub نویسنده در Collider:

کاپیتان مارول یک اندوخته جدید و قابل‌احترام برای MCU است. این فیلم واقعا نمایشی خوب با برخی لحظات فوق‌العاده و بزرگ داشت. بن مندلسون (Ben Mendelsohn) واقعا در هر سکانسی که حضور دارد همه چشم‌ها را به بازیگری خودش می‌دوزد. بری لارسون هم در نقش کاپیتان مارول، به معنای واقعی کلمه می‌درخشد. پس خودتان را آماده Avengers EndGame کنید.

 

فیلم ابرقهرمانی کاپیتان مارول (Captain Marvel)، به عنوان بیست و یکمین فیلم در مجموعه «دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe)» قرار است اکران رسمی و عمومی خودش را از روز ۸ مارس (۱۷ اسفند) شروع کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.