نویسنده: Sasan سه شنبه، 01 تیر 1400
ساعت 14:25

پایان سینما؟ اسپیلبرگ هم به نتفلیکس می‌آید

0 از 5

در حالی که استیون اسپیلبرگ، کارگردان شهیر سینما، همین 2-3 سال در مذمت شبکه‌های استریمینگ و «سینمای واقعی» نبودن آن‌ها صحبت‌هایی مطرح کرده بود، در چرخشی غیرمنتظره قرار است تا استودیوی خود را برای چند سالی در حیاط پشتی Netflix پارک کند!

استودیوی Amblin Partners که زمانی در دل پروژه بزرگ DreamWorks قرار داشت، بعد از به پایان خط رسیدن آن آزمایش سه نفره در شرایطی خانه به دوش به سر می‌برد و برای عرضه ساخته‌های سینمایی خود با استودیوهای بزرگی مثل یونیورسال، دیزنی و مرحم فاکس قرن بیستم وارد قرارداد همکاری شد اما به نظر می‌رسد که اسمی به بزرگی اسپیلبرگ هم این روزها در ساختار سنتی هالیوود خریدار چندانی ندارد!

اسکات استوبر، مدیر بخش فیلم نتفلیکس، که در این سال‌ها نام‌های بزرگی مانند دیوید فینچر، مارتین اسکورسیزی و ... را به همکاری با نتفلیکس ترغیب کرده، این بار یک شاه ماهی دیگر را قلاب خود گرفتار کرده است. اسپیلبرگ که در کنار جورج لوکاس، پدران سینمای بلاک‌باستری مدرن به حساب می‌آیند، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا از فضای فیلم‌های پرخرج خارج شود و آثار شخصی‌تری بسازد به طوری که از کارگردانی پنجمین قسمت از سری Indiana Jones هم انصراف داد. پروژه‌های شخصی که در اولین روزهای اکران گیشه‌های 100 یا 200 میلیونی به جا نمی‌گذارند، چندان برای استودیوهای بزرگ جذابیت ندارند اما ساختار نتفلیکس که با استفاده از اسامی بزرگ آمار مشترکین خود را بالا می‌برد و با آغوش باز از چنین پروژه‌هایی استقبال می‌کند.

در حالی که استودیوی اسپیلبرگ کماکان تحت قرارداد همکاری با یونیورسال است، این همکاری تازه با نتفلیکس به صورت انحصاری نخواهد بود و بسته به نیاز اسپیلبرگ و اشتیاق بیشتر هر کدام از این دو شرکت، پروژه‌های جدید خود را برای آن‌ها تولید خواهد کرد. نتفلیکس و امبلین، قبل از این قرارداد هم در دو فیلم Maestro و The Trial of Chicago 7 با یکدیگر همکاری کرده‌اند. آخرین فیلم تکمیل شده اسپیلبرگ، بازسازی اثر موزیکال West Side Story است که در انتهای سال جاری میلادی توسط دیزنی اکران خواهد شد. او همچنین اثر دیگری با نام The Fabelmans در دست تولید دارد که الهام گرفته از دوران کودکی خود اوست!    

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.