نویسنده: محمد مقصودی پنج شنبه، 09 آذر 1396
ساعت 13:46

دنیل دی لوئیس دلیل بازنشستگی خود را اعلام کرد

1 از 5

بازیگر برنده اسکار دنیل دی لوئیس سرانجام سکوت خود را شکست و دلیل بازنشستگی خود را اعلام کرد؛ او گفت: « این کاری بود که باید انجام میشد»

 ستاره‌ای که بسیاری او را بهترین نسل خود میدانستند، در ماه ژوئن اعلام بازنشستگی کرد و هالیوود را در بهت فرو برد. دی لوئیس درباره دلیل دوری از شغلش گفت: « من و پاول توماس اندرسن (کارگردان) در حال فیلمبرداری Phantom Thread بودیم، که صحنه‌ای از فیلم ما را در هم شکست».

او در مصاحبه با W magazine گفت:« قبل از ساخت فیلم من نمیدانستم که میخواهم بازیگری را کنار بگذارم. من پاول را میشناختم و قبل اینکه فیلم را بسازیم بسیار خندیدیم، ولی وقتی توسط صحنه‌ای غمگین در فیلم منقلب شدیم، خنده‌هایمان متوقف شد. ما شگفت‌ زده شده بودیم، نمیدانستیم چه چیزی را به دنیا آورده‌ایم. زندگی کردن با این مسئله بسیار سخت بود و هنوز هم هست».

این بازیگر 60 ساله که برنده سه جایزه آکادمی اسکار است در ادامه گفت:« من متوجه نمیشوم که چطور در این موقعیت قرار گرفتم؛ من فیلم فانتوم را نمیبینم و میخواهم بازیگری را کنار بگذارم. من نگران استفاده از کلمه هنرمند هستم، زیرا این کلمه مسئولیتی را بر دوش من میگذارد. باید به ارزش کاری که انجام میدهم اعتقاد داشته باشم، زیرا کار ممکن است حیاتی یا حتی حیرت انگیز باشد و اگر یک مخاطب به آن باور داشته باشد برای من کافی است، ولی اخیرا اینطور نیست».

او اضافه کرد:« من در تمام زندگی به این مسئله فکر کردم که چگونه بازیگری را کنار میگذارم و موضوع خروج از این حرفه در فکرم ریشه داشت، که مسائل مربوط به فیلم اخیر محرک من برای خروج از شغلم شد».

فیلم Phantom Thread فوریه 2018 (بهمن 1396) در سینماها اکران میشود.

 

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.