نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 04 بهمن 1396
ساعت 20:10

نظر جیمز منگولد راجع به این‌که چطور لوگان نامزد دریافت جایزه اسکار شد؟

0 از 5

لوگان به اولین فیلم برگرفته از کتاب‌های کمیک تبدیل شد، که توانست با نامزد شدن جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، تاریخ‌ساز شود

جیمز منگولد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس لوگان اعلام کرد، که چطور این فیلم موفق به کسب نامزدی در اسکار2018 شد؛ همچنین این اولین باری است، که منگولد طی سال‌های فعالیتش در سینما، موفق به نامزد شدن جایزه‌ای در اسکار می‌شود.

فیلم‌هایی که بر اساس کتاب‌های کمیک ساخته می‌شوند، معمولا موردتوجه آکادمی جوایز اسکار قرار نمی‌گیرند، اما لوگان قوانین را شکست؛ چه چیزی باعث تمایز فیلم لوگان از بقیه فیلم‌های کمیکی شده است؟

منگولد در گفتگوی با LA Times، دلیل موفقیت لوگان را، تمرکز این فیلم بر روی کاراکترها می‌دانست و اعتقاد داشت این مسئله در کسب نامزدی بخش فیلم‌نامه، بسیار کمک‌کننده بود؛ او گفت:

«ما در این فیلم، بر روی انجام کاری متفاوت تمرکز کردیم؛ ما سعی کردیم به‌جای فیلمی با سیستم‌های تسلیحاتی زیاد مانند اکثر فیلم‌های کمیکی که جدیدا ساخته می‌شوند، فیلمی دراماتیک و بر مبنای تمرکز بر روی شخصیت‌ها بسازیم؛ من می‌توانستم هزینه بیشتری کنم، می‌توانستم صحنه‌های انفجاری زیادی خلق کنم، اما ما می‌خواستیم عملکرد فیلم بر مبنای احساسات و شخصیت‌ها باشد.»

منگولد و تیم او تصمیم گرفتند، که برای خلق داستانی پویا و جالب، از اکثر پارامترهایی که بسیاری از فیلم‌های جدید و بلاک‌باستر دنیای سینمایی مارول و دی سی از آن‌ها استفاده می‌کنند، چشم‌پوشی کنند.

منگولد داستان شخصیتی قهرمان پیری را روایت می‌کند، که در ذهن بسیاری از طرفداران فیلم‌های کمیک عجین شده و این موضوع نیز موردتوجه آکادمی اسکار قرارگرفته است.

منگولد با کمک مایکل گرین و اسکات فرانک، تصمیم گرفتند سبک متفاوتی را امتحان کنند، سبکی که ممکن است در آینده، باعث تغییر مسیر فیلم‌های کمیکی شود.

مطلب جالب‌توجه این است، که آکادمی اسکار امسال کمتر به ژانر فیلم‌ها توجه کرده ‌است؛ ما در کنار لوگان، فیلم‌های دیگری با ژانرهای مختلف را در لیست نامزدها می‌بینیم، آثاری مانند: Get Out و Shape of Water؛ منگولد دراین‌باره نیز گفت:

«به‌عنوان یک ژانر جدید، مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا مردم خلاقیت و جاه‌طلبی آن را بپذیرند و درک کنند؛ زمانی فیلم‌های وسترن هم چندان موردعلاقه نبودند، اما بعد از گذشت مدتی طرفداران سینما به آن نیز علاقه پیدا کردند.»

با تمام این مسائلی که گفته شد، نامزدی اسکار حق فیلم لوگان بود و این عنوان شایستگی‌اش را داشت. فیلم لوگان نه تنها تصویری جدید از شخصیتی که تابه‌حال دیده نشده بود به طرفداران ارائه داد، بلکه تحت عنوان یک فیلم باورنکردنی، ممکن است مسیر فیلم‌های کمیکی که در آینده ساخته می‌شوند را تغییر دهد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.