نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 04 ارديبهشت 1397
ساعت 20:30

اولین بازخوردهای منتقدان به فیلم Avengers Infinity War

5 از 5

منتقدان مطرح سینما، بازخوردهای اولیه و شخصی‌شان را بعد از تماشای فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» به اشتراک گذاشته‌اند.

مورد انتظارترین فیلم مارول در همین هفته روی پرده سینماها خواهد رفت؛ در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ، اگرچه قرار نیست نقد و بررسی‌های کامل «اونجرز: اینفینیتی وار» تا بعد از امروز (۲۴ آوریل) منتشر شود، ولی بسیاری از منتقدانی که فیلم را تماشا کرده‌اند، بازخوردهای اولیه خود را در حساب‌های شخصی‌شان به اشتراک گذاشته‌اند.

شاید جای تعجبی نداشته باشد که بیشتر آن‌ها، نطرات فوق‌العاده مثبتی نسبت به فیلم  داشته‌اند. در این نظرات، خوشبختانه بیشتر منتقدین سعی کردند زیاد به داستان فیلم نپردازند، اما یکی از مورد تحسین‌ترین ویژگی‌هایی که منتقدین برشمرده‌اند، داستان پر از سورپرایز و جاه‌طلبانه فیلم در مقایسه با سایر دنباله‌های محبوب مارول بوده است. پیتر شیرتا از اسلش‌فیلم، این نظرات را در صفحه توییتر خود ارسال کرده است:

InfinityWar همه آن چیزی است که می‌خواهید و نمی‌توانستید انتظار داشته باشید. این فیلم بامزه، شگفت‌انگیز، تاریک، مملو از بازی تعاملی ستارگانی است که هیچ وقت در یک صحنه ندیده‌اید. می‌دانم که خیلی از کارگردان‌ها حرف از ساخت فیلم‌های دنباله در حد Empire Strikes Back زده‌اند؛ ولی این یکی موفق شده است.

درباره یک چیز خواستم روشن‌گری کنم؛ من نمی‌گویم این فیلم یک Empire Strikes Back بزرگ است، بلکه این مقایسه‌ای بین فیلم‌های دنباله از نظر کارگردانی، وزن و اجرای آن‌ها است.

مولی فریمن از Screenrant نیز فیلم را به خاطر ترکیب موفق اکشن، درام و شوخ‌طبعی ستوده است:

من اوایل امشب بود که فیلم Avengers Infinity War را تماشا کردم و می‌توانم بگویم در رسالتش موفق بود. در این فیلم واقعا شخصیت‌های بامزه زیادی وجود دارند، چند سکانس اکشن خیلی خوب (مثل قدرت‌های ثور یا لباس آیرون من) و تعدادی هم نبردهای احساسی و قدرتمند در فیلم کار شده‌اند. اکثر لحظات بامزه فیلم خوب کار شدند و کاپیتان آمریکا نیز فوق‌العاده بود.

در مورد تحسین‌ها، منتقدین به بازی جاش برولین (بازیگر نقش تانوس) نیز نمره مثبت دادند؛ و حتی برخی، او را بهترین ضدقهرمان دنیای سینمایی مارول (MCU) از ابتدا تاکنون دانسته‌اند. کوین مک‌کارتی در حساب توییتر خود نوشته است:

این فیلم استاندارد جدیدی را در فیلم‌های پر از شخصیت و خط‌های داستانی معرفی کرده است. بسیار روان و بسیار زیبا اجرا شده است. این فیلم الهام‌بخش و فاقد بزرگ‌نمایی و اغراق است و حس می‌کنید کم‌تر از یک ساعت به طول می‌کشد.

هنرنمایی برولین نیز باور نکردنی بوده است. شما همه احساسات را درک می‌کنید.

برندون نوروود از Tracking Board هم در حساب شخصی خود نوشته است:

آیا Avengers Infinity War بهترین فیلم MCU بوده است؟ خیر. به نظرم بلک پانتر بود. اما این فیلم قطعا بالاترین سطح MCU است. تانوس مظهر کامل یک ضدقهرمان با اهداف و انگیزه‌هایی قابل درک است.

برخی منتقدین نیز هنوز در شوک ناباورانه پایان‌بندی فیلم هستند. تاشا رابینسون از Verge یکی از این افراد است و بدون اینکه پایان را لو بدهد، در حساب شخصی خود نوشته است:

یک چیز دیگر اینکه، من اکنون چند دهه است که فیلم‌ها را نقد می‌کنم، و باید بگویم هرگز ندیده یا نشنیده بودم که طرفداران چنین واکنشی به انتهای یک فیلم، مثل فیلم Infinity War نشان داده باشند. ای واقعا یک تجربه چشمگیر بود. (و این یکی دیگر از دلایلی است که می‌خواهم فیلم را باز هم در آینده ببینم)

گفتنی است گرچه بازخورد منفی آنچنانی به فیلم وارد نشده است، ولی برخی منتقدان به ضربآهنگ خیلی سریع و حضور تعداد بسیار زیادی شخصیت در فیلم اشاره کرده‌اند؛ و اینکه این فیلم به نظر نصف یک فیلم است، که با «انتقام‌جویان ۴» که در سال آینده اکران خواهد شد کامل می‌شود. مایک رایان از Uproxx در حساب شخصی خود نوشته است:

فیلم Avengers Infinity War لحظات فوق‌العاده زیادی داشت. اما یقینا مثل بخش اول از یک فیلم دو قسمتی بود و من در انتها کمی احساس نارضایتی/خسته‌کنندگی داشتم. شاید من این طور باشم، حداقل حالا سه ساعت بعد از دیدن فیلم چنین حسی دارم.

بیلگ ایبری از Village Voice چنین واکنشی به فیلم در حساب شخصی خود داشته است:

اینفینیتی وار خسته‌کننده بود. خسته‌کننده. حالا بعد از گذشت مدتی از دیدن فیلم، حس خوبی ندارم. ولی باید بگویم که پایان‌بندی عالی فیلم، تقریبا جور بقیه آن را کشید. و تانوس هم یک ضدقهرمان خوب و غمگین بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.