نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 08 ارديبهشت 1397
ساعت 19:45

Avengers: Infinity War رکورد افتتاحیه پنجشنبه MCU را جابجا کرد

5 از 5

اونجرز: جنگ بینهایت، رکوردهای بزرگی را در روز اول اکران ثبت کرده و پیش‌بینی‌ها درباره آینده فروش آن بسیار مثبت است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ گزارش‌ها حکایت از ثبت یک رکورد برای فیلم Avengers: Infinity War دارد و این فیلم، موفق شده تا بهترین افتتاحیه فیلم‌های MCU در روز پنجشنبه را به نام خودش ثبت کند. برآوردهای اولیه، حکایت از این دارد که اینفینیتی وار در اولین شب اکران سراسری خود، موفق به کسب ۳۹ میلیون دلار شده است. این عدد بسیار بیشتر از رکورد قبلی ۲۷٫۶ میلیون دلاری که متعلق به فیلم دوم اونجرز یعنی Age of Ultron بود هست که سه سال پیش به ثبت رسید.

ثبت این رکورد، قطعا خبر خوشی برای مارول استودیوز است ولی باید گفت که چندان هم شگفت‌آور نبود. انتقام‌جویان: نبرد بی‌نهایت احتمالا مورد انتظارترین فیلم سال ۲۰۱۸ بوده و آمارهای فوق‌العاده‌ای از حیث پیش‌فروش بلیط‌های اکران به ثبت رسانده است. به طور کلی، این ۳۹ میلیون دلار سود در پنجشنبه اکران، در رتبه چهارم اکران‌های پنجشنبه شب در تمام زمان‌ها قرار می‌گیرد. به این ترتیب Infinity War، حالا فیلم‌های بزرگ دیگری همچون Star Wars: The Force Awakens، Star Wars: The Last Jedi و فیلم Harry Potter And The Deathly Hollows, Part 2 را در جدول رکوردهای سراسری اولین اکران در پنجشنبه شب، بالاتر از خود می‌بیند.

در این زمینه Variety که از زمان اکران به بحث میزان فروش فیلم پرداخته نیز تحلیلی ارائه داده است. به گفته آن‌ها، اینفینیتی وار براساس آمارهای روز اول اکران به راحتی می‌تواند تا قبل از روز دوشنبه به فروش بین ۲۲۵ تا ۲۴۵ میلیون دلاری دست پیدا کند. در این بین حتی برخی معتقدند که فیلم، پتانسیل ثبت رکورد رویایی فروش بالای ۲۵۰ میلیون دلاری را، در هفته اول اکران داخلی نیز خواهد داشت.

 Thanos in Avengers Infinity War

غیر فروش بلیط، فیلم جدید دنیای سینمایی مارول موفق به ثبت رکوردهای دیگری نیز شده است. این فیلم حالا با اکران در ۴٫۴۷۴ سینما، رکورد نمایش در بیشترین تعداد سینماها در روز اکران را در بین فیلم‌های MCU نیز به نام خودش ثبت کرده است. درواقع Infinity War نه تنها در روز اول، از بیشترین سینماها برای اکران یک فیلم MCU برخوردار بوده است، بلکه این بزرگ‌ترین افتتاحیه برای تمامی فیلم‌هایی است که توسط استودیوهای والت دیزنی توزیع شده‌اند. البته ذکر این نکته نیز لازم است که انتقام‌جویان 3 صاحب رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه از حیث تعداد سینماهای اکران نیست. این رکورد درواقع در اختیار فیلم انیمیشنی Despicable Me 3 است که سال گذشته در آمریکا، با اکران در ۴٫۵۲۹ سینما کارش را شروع کرده بود.

فارغ از این رکوردها، باید گفت که فیلم Avengers: Infinity War یک دستاورد موفقیت‌آمیز برای مارول بوده است. درحالی که فیلم، هنوز باید راه درازی را برای رسیدن به فیلم پلنگ سیاهی طی کند که خیلی فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرد، ولی اینفینیتی وار حالا به نوزدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول تبدیل شده است؛ دنیای سینمایی که خط داستانی آن از ۱۰ سال پیش آغاز شده و حالا نوزدهمین فیلم اکران شده را در مجموعه خود می‌بیند. چنین موفقیتی هرگز قبل از این در تاریخ هالیوود تجربه نشده است و بعید است حداقل تا آینده‌ای نزدیک، هیچ مجموعه‌ای بتواند به چنین دستاوردی دست پیدا کند. باید منتظر ماند و دید که آیا اینفینیتی وار به فروش بالاتر از ۲۰۰ میلیون در اکران داخلی هفته اول دست پیدا می‌کند یا خیر؛ فروشی که در تاریخ فقط توسط ۵ فیلم بزرگ دیگر از جمله رکورددار ۲۴۷ میلیونی یعنی Star Wars: The Force Awakens تکرار شده است. درصورتی که جدیدترین فیلم مارول، بتواند در هفته اول اکران داخلی خود به فروش ۲۵۰ میلیون دلاری برسد، آن زمان رکورد عظیمی در سینما به نام خودش ثبت خواهد کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.