نویسنده: محمد مقصودی جمعه، 13 بهمن 1396
ساعت 13:06

کارگردان Fate of the Furious برای بازسازی عنوان Men in Black استخدام شد

4 از 5

کارگردان فیلم سرنوشت خشمگین، اف. گری گری در حال مذاکره با سونی برای اسپین آف یا بازسازی عنوان Men in Black است

با سابقه کارگردانی بیش از 20 سال، گری جایگاه ویژه‌ای در هالیوود دارد؛ او کارگردان فیلم‌هایی مانند: عنوان کمدی جمعه (Friday)، مذاکره‌کننده (The Negotiator) و کسب‌وکار ایتالیایی (The Italian Job) است و همچنین در موزیک ویدیوهای مختلفی سابقه همکاری دارد. بزرگترین موفقیت حرفه کاری او در سال 2015 و با فیلم مستقیم از کامپتن (Straight Outta Compton) رقم خورد، گری دو سال بعد کارگردانی عنوان بلاک باستر سرنوشت خشمگین (Fate of the Furious) را بر عهده گرفت؛ این فیلم 1.2 میلیارد دلار فروش جهانی داشت.

موفقیت فیلم‌های مستقیم از کامپتن و سرنوشت خشمگین، گری را تبدیل به اندک کارگردانان لوکس هالیوود کرد، که می‌توانند از انتخاب آزادانه‌ فیلم‌های خود لذت ببرند و به‌راحتی برای کارگردانی دنباله عناوین موفق انتخاب شوند.

به نظر می‌رسد پروژه بعدی گری، ساختن اسپین آفی از عنوان مردان سیاه‌پوش (Men in Black) باشد، که نخستین فیلم آن بیست سال پیش و با بازی ویل اسمیت و تامی لی جونز تولید شد؛ طبق گزارش ددلاین، سونی پیکچرز و کمپانی فیلم‌سازی استیون اسپیلبرگ امبلین اینترتیمنت، در حال مذاکره مخفیانه با گری هستند تا یک اسپین آف یا بازسازی برای عنوان مردان سیاه‌پوش تولید کنند.

بعد از عملکرد ضعیف فیلم سوم در سال 2012، شایعات زیادی راجع به تغییرات جدی در این عنوان به گوش می‌رسید؛ برای مدت‌زمانی سونی در این فکر بود که ستارگان فیلم خیابان جامپ شماره 21 (the 21 Jump Street)، چنینگ تیتوم و جونا هیل را به این پروژه اضافه کند؛ بعدازاینکه این ایده نیز شکست خورد، استودیو تصمیم گرفت برای بازسازی مردان سیاه‌پوش، این عنوان را بر اساس کمیک بوکی به نوشته لاول کانینگهام و سندی کاروترز بسازد.

ددلاین می‌گوید گری فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از مت هالوی و آرت مارکوم (فیلم‌نامه نویسان مرد آهنی « Iron Man») خواهد ساخت و استیون اسپیلبرگ نیز به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در پروژه حضور دارد؛ این نشریه همچنین می‌گوید انتظار می‌رود اسمیت و جونز هیچ‌کدام برای این فیلم بازنگردند و در عوض فیلم مردان سیاه‌پوش جدید، به‌طور کامل بازیگران جدیدی را استخدام خواهد کرد.

طبق گفته‌های ددلاین، پیش‌فرض کمیک اصلی بدین‌صورت است: «یک نیروی پنهانی بر بیگانگان مخفی‌شده در زمین نظارت می‌کند.»

انتخاب گری برای کارگردانی مردان سیاه‌پوش بسیار هوشمندانه است، بعد از عناوین موفق سرنوشت خشمگین و اکشن جنایی-ماجراجویی شهروند مطیع قانون (Law Abiding Citizen)، هیچ جای سوالی باقی نمی‌ماند، که او پروژه مردان سیاه‌پوش را به جایگاه واقعی خود می‌رساند.

با توجه به تجربه گری در فیلم مستقیم از کامپتن، این انتظار می‌رود که مردان سیاه‌پوش کمتر در جلوه‌های ویژه غرق شود، همچنین طبق پیشینه او در تولید فیلم کمدی جمعه، او می‌تواند آن حس طنز و شوخ‌طبعی خاصی که همیشه در عناوین مردان سیاه‌پوش وجود داشت و این مجموعه فیلم‌ها را از بقیه آثار تخیلی جدا می‌کرد، در این اثر حفظ کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.