نویسنده: علیرضا رسولیان چهارشنبه، 25 بهمن 1402
ساعت 13:50

فروش جهانی پلی استیشن 5 به ۵۴٫۸ میلیون دستگاه رسید

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فروش جهانی کنسول پلی استیشن 5 تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی مشخص شد.

در جریان گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سونی (از اکتبر تا دسامبر) سال مالی ۲۴-۲۰۲۳، باخبر شدیم که کنسول نسل نهمی این کمپانی موفق به فروش ۵۴٫۸ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۰ دی ۱۴۰۲) شده است. این سال مالی چند هفته‌ی دیگر و در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) به پایان خواهد رسید. سونی قبلاً به‌صورت رسمی اعلام کرده بود که کنسول پلی استیشن 5 تا تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۸ آذر ۱۴۰۲) توانسته است به فروش جهانی ۵۰ میلیون دستگاه دست پیدا کند.

با توجه به این گزارش جدید، کمپانی سونی طی سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی جاری موفق به فروش ۸٫۲ میلیون PS5 شد که نسبت‌به سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی قبلی با رشد ۱٫۱ میلیونی مواجه بوده است. در حال حاضر، مجموع فروش کنسول قدرتمند سونی در سال مالی جاری ۱۶٫۴ میلیون دستگاه گزارش شده است. سونی انتظار دارد که تا پایان سال مالی به رکورد فروش ۲۵ میلیون دستگاه برسد. چنین انتظاری به این معناست که پلی استیشن 5 باید در بازه‌ی زمانی ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۴ میلادی، ۸٫۶ میلیون کنسول دیگر را نیز به فروش برساند.

این گزارش همچنین نشان داد که فروش نرم‌افزاری سونی در این مقطع به ۸۹٫۷ میلیون رسید، رقمی که نسبت به مدت زمان مشابه از سال مالی پیشین با افزایش ۳٫۲ میلیونی روبه‌رو بوده است. همزمان با این دستاورد، شبکه‌ی پلی استیشن نیز رکوردشکنی کرد و به ۱۲۳ میلیون کاربر فعال رسید و تعداد کل مشترکان سرویس پلی استیشن پلاس به ۴۷٫۴ میلیون نفر افزایش یافت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.