نویسنده: علیرضا رسولیان پنج شنبه، 30 آذر 1402
ساعت 15:45

فروش کنسول پلی استیشن ۵ از ۵۰ میلیون دستگاه عبور کرد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بعد از رکوردشکنی پلی استیشن ۵ از نظر آمار فروش در جریان بلک فرایدی سال جاری میلادی، سونی رسماً اعلام کرد که فروش این کنسول به بیش از ۵۰ میلیون دستگاه رسیده است.

با توجه به گزارش مالی منتشرشده در سایت The Financial Times، سونی در تاریخ ۹ دسامبر (۱۸ آذر) و حدود ۱۶۱ هفته بعد از عرضه‌ی کنسول PS5 توانست به این رقم برسد. این در حالی است که کنسول پلی استیشن ۴ طی ۱۶۰ هفته به فروش ۵۰ میلیونی رسید، آماری که پلی استیشن ۵ را از این نظر حدود یک هفته عقب‌تر از PS4 قرار می‌دهد.

علاوه‌بر اعلام دست‌یابی به چنین آمار قابل توجهی، سونی همچنین از ارقام فروش بلک فرایدی پرده برداشته و اعلام کرده است که انتظار دارد تا در سال مالی جاری، بیش از ۲۵ میلیون دستگاه فروخته باشد. اریک لمپل، رئیس بازاریابی جهانی پلی استیشن، در این رابطه اذعان داشت که روند خوب فروش این کنسول در ماه نوامبر و بخشی از عملکرد آن در ماه دسامبر، اطمینان خاطر خوبی به تیم پلی استیشن داده است.

محدودیت‌ها و مشکلاتی که در زمان عرضه باعث کم‌پیدایی کنسول پلی استیشن ۵ در بازارها شد، با گذر زمان کاهش پیدا کرد و دیدن چنین ارقامی نشان‌دهنده‌ی تقاضای بالای بازار برای این کنسول نسل نهمی است. بدون شک عناوین مانند بازی Marvel’s Spider-Man 2 در رسیدن به آمار ۵۰ میلیون فروش به PS5 کمک کرده‌اند. به‌طور مثال، بازی ابرقهرمانی جدید استودیوی اینسامنیاک گیمز موفق به فروش بیش از ۲.۵ میلیون نسخه در ۲۴ ساعت اول پس از انتشارش شد و طبق اسنادی که اخیراً لو رفت، فروش آن تا ۱۲ نوامبر از ۶ میلیون نسخه نیز عبور کرده است.

سال ۲۰۲۴ با عناوین انحصاری دیگری مانند Final Fantasy 7 Rebirth در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ (۱۰ اسفند ۱۴۰۲) و بازی Rise of the Ronin در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳)، حتی هیجان‌انگیزتر از امسال به نظر می‌رسد و قطعاً انتشار چنین بازی‌های موردانتظاری بر آمار فروش پلی استیشن ۵ تأثیر خواهد گذاشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.