نویسنده: علیرضا رسولیان یکشنبه، 21 آبان 1402
ساعت 22:00

فروش پلی استیشن ۵ تاکنون بیش از ۴۶.۶ میلیون دستگاه بوده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی طی سه ماه اخیر موفق شده تا ۴.۹ میلیون واحد کنسول پلی استیشن ۵ را به فروش برساند. رقمی که نسبت به آمار فروش این کنسول در همین محدوده‌ی زمانی و در سال مالی قبلی، ۱.۶ میلیون دستگاه بیشتر بوده و رشد قابل توجه‌ای را برای این کمپانی ثبت کرده است.

در کنار اعلام آمار فروش بازی‌های سونی (مانند بازی Marvel’s Spider-Man 2 که توانسته بیش از ۵ میلیون نسخه‌ بفروشد)، این کمپانی هم‌چنین به شکل رسمی تایید کرد که بیش از ۴۶.۶ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ را تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) سال ۲۰۲۳ میلادی در سراسر جهان به فروش رسانده است. در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۴، سونی حدود ۴.۹ میلیون دستگاه را روانه‌ی بازارها کرد که نسبت به آمار این کنسول در همین مقطع از سال مالی پیشین، افزایش ۱.۶ میلیون واحدی مشاهده می‌شود.

دو کنسول PS5 و PS4 در این مقطع زمانی مجموعاً ۶۷.۶ میلیون بازی فروخته‌اند که نسبت به سال گذشته ۵.۱ میلیون بیشتر بوده است. با این حال، بازی‌های «فرست پارتی» و متعلق به استودیوهای خود سونی تنها ۴.۷ میلیون از آمار کلی فروش بازی در این مقطع را به خود اختصاص داده‌اند. آماری که نسبت به همین دوران در سال گذشته حدود ۱.۹ میلیون نسخه کم‌تر به حساب می‌آید. سونی هم‌چنین اعلام کرده که ۶۷ درصد از فروش نرم‌افزار و بازی‌ها دیجیتالی بوده و نسبت به سال قبلی، فروش دیجیتالی ۴ درصد افزایش یافته است.

کمپانی سونی قصد دارد تا آخر سال مالی جاری بیش از ۲۵ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ را به بازارها عرضه کند و تمامی مناطق و کشورها در تعطیلات آخر سال به کنسول‌های سونی دسترسی داشته باشند. از آن‌جایی که مشکلات مربوط به زنجیره‌ی تأمین کنسول نسل نهمی سونی پایان یافته، باید منتظر ماند و دید که آیا PS5 می‌تواند تا پایان سال مالی به هدف ۲۵ میلیون واحدی‌ای که سونی تعیین کرده برسد یا خیر.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.