نویسنده: علیرضا رسولیان یکشنبه، 21 آبان 1402
ساعت 13:51

نیمی از بازی‌های لایو سرویس سونی به تعویق افتادند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی به‌تازگی ۶ تا از ۱۲ بازی لایو سرویس خود را به تعویق انداخته است. این کمپانی پیش از این به شکل آشکار ابزار کرده بود که قصد دارد در فضای ساخت بازی‌های لایو سرویس حضور گسترده‌تری داشته باشد. علاقه‌ی سونی به حضور در این فضا به گونه‌ای است که اوایل امسال این شرکت به صورت رسمی خبر از عرضه‌ی ۱۲ بازی لایو سرویس تا قبل از ماه آوریل سال ۲۰۲۶ میلادی داد. با این وجود، به‌نظر برنامه‌های سونی در این زمینه دست‌خوش تغییر شده است.

طی گزارشات سود مالی سه ماهه‌ی اخیر شرکت سونی، هیروکی توتوکی در مقام مدیر ارشد سونی اعلام کرد که بعد از یک بازبینی داخلی، این کمپانی تصمیم گرفته تا ۶ تا از ۱۲ بازی لایو سرویسی که پیش از این به آن اشاره شده بود را به تعویق بیندازد و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها را جابه‌جا کند.

هیروکی توتوکی در این رابطه اذعان کرد:

«ما در حال بازبینی این موضوع هستیم. در تلاشیم تا مطمئن شویم بازیکنان از [این بازی‌ها] برای مدتی طولانی لذت ببرند و مورد پسندشان واقع شوند. [از] ۱۲ بازی، شش عنوان تا سال مالی ۲۰۲۵ منتشر خواهند شد. این برنامه‌ی فعلی ما است. [در مورد] شش بازی دیگر هم، هنوز بر روی آن‌ها کار می‌کنیم.»

توتوکی هم‌چنین تاکید داشت که «برنامه‌ی میان‌مدت تا طولانی‌مدت» این کمپانی تغییری نکرده و سونی می‌خواهد هر ۱۲ بازی لایو سرویس را عرضه کند. با این حال، کیفیت بازی‌ها نسبت به عرضه‌ی زودهنگام و رسیدن به پنجره‌ی زمانی اولیه، اولویت بیشتری گرفته و سونی قصد عرضه‌ی بازی‌های لایو سرویس باکیفیت‌تری دارد.

«این [۱۲ بازی] تعداد کل بازی‌های لایو سرویس و چندنفره‌ای است که سعی در عرضه‌ی میان‌مدت تا طولانی‌مدت آن‌ها را داریم و سیاست کمپانی در این زمینه تغییری نکرده است. به این شکل نیست که تنها به عناوین مشخصی پایبند بمانیم، اما کیفیت بازی‌ها باید مهم‌ترین [چیز] باشد.»

علی‌رغم اینکه هنوز برنامه‌ی کامل سونی برای بازی‌های لایو سرویسش را نمی‌دانیم، تاکنون چند عنوان در این گروه به شکل رسمی معرفی شده‌اند. بازی Fairgame$ از استودیوی Haven و بازی Concord از استودیوی Firewalk در میان عناوین معرفی‌شده‌ای هستند که در زمان نامشخصی در سال ۲۰۲۴ میلادی، عرضه خواهند شد.

بازی مولتی‌پلیر و مستقل The Last of Us نیز یکی دیگر از پروژه‌های آنلاین سونی است که با ارزیابی‌های داخلی استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog)، دوران توسعه‌ی ناهمواری را تجربه می‌کند. تا جایی که برخی از گزارشات اخیر از تعلیق شدن این بازی خبر می‌دادند اما وینیت ارگاوال، کارگردان بازی مولتی‌پلیر آنلاین The Last of Us، به‌تازگی تایید کرد که هنوز این عنوان در حال توسعه است.

از طرف دیگر، انتشار بازی آنلاین جدید استودیوی بانجی (Bungie) با نام Marathon نیز طبق گزارشات تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد. گمانه‌زنی‌ها بازی بزرگ دیگر این استودیو را دلیل این اتفاق می‌دانند و به‌نظر عملکرد نه‌چندان جالب بازی Destiny 2 باعث شده که این استودیو به تعدیل نیرو بپردازد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.