نویسنده: بازی مگ شنبه، 06 مرداد 1397
ساعت 15:13

از DarkSiders 3 چه می‌خواهیم؟ مطلب ویژه

5 از 5

از DarkSiders 3 چه انتظاراتی داریم؟

فروپاشی THQ یک خبر ناراحت‌کننده بود. دیگر نامی از THQ وجود نداشت و مشاهده این نام به یک رویا شباهت یافته بود. امتیاز آثار THQ نیز به فروش رسید و مالکیت DarkSiders در اختیار Nordic Games قرار گرفت؛ استودیویی که هم‌اکنون با نام THQ Nordic شناخته می‌شود و عنوان Darksiders 3 از مهم‌ترین آثار آن است. هم‌اکنون تریلرهای متعددی از DarkSiders 3 منتشر شده و از این حیث تصمیم به بیان انتظارات خود گرفتیم. با بازی‌مگ همراه باشید.

کمبود عناوین داستان‌محور را جبران کند

برای طرفداران عناوین داستان‌محور، نسل هشتم یک توهین واقعی است. شاید به همین دلیل است که تجربه اثری مانند God of War آنچنان خوشایند جلوه می‌کند که بسیاری از مخاطبان، آن را یک شاهکار واقعی می‌نامند. عناوین آنلاین نیز به دستگاه درآمدزایی تبدیل شده‌اند و عدم ریسک‌پذیری توسعه‌دهندگان، یک نسل نفرت‌انگیز شکل داده. از همه‌گیرشدن آثار آنلاین همین بس که نسخه جدید Call of Duty فاقد بخش داستانی‌ست و قرار است تمامی معادلات تاریخچه سری را در هم بشکند! DarkSiders 3 از معدود امیدهای نگارنده در راستای زنده نگه داشتن عناوین داستان‌محور است و انتظارها از آن کمی بالاست. پس از محتوای غنی نسخه دوم، حال نوبت به DarkSiders 3 رسیده تا اثبات‌کننده قدرت خود در زمینه ارائه محتوا باشد. محتوای موجود در نسخه دوم به اندازه‌ای قدرتمند بود که مخاطب را در دنیای خود غرق می‌ساخت و او را به یک سفر هیجان‌انگیز دعوت می‌کرد؛ مولفه‌ای که امیدواریم در DarkSiders 3 وجود داشته باشد و آن را به نقطه عطف گیم‌پلی تبدیل کند. در نسلی که تنها برای تجربه چند ساعت گیم‌پلی عاری از خلاقیت، مبالغی نجومی به جیب توسعه‌دهندگان سرازیر می‌شود، DarkSiders 3 امیدی‌ست کوچک برای ادامه یافتن عناوین داستان‌محور. DarkSiders 3 پایان‌های مختلفی خواهد داشت و هدف بازیکن، شکست هفت گناه مرگبار در محیطی آخرالزمانی است. باری دیگر در نقش اسب‌سواران آخرالزمان ظاهر خواهید شد و این بار کنترل «خشم» (Fury) را در دست خواهید گرفت. شاید ذائقه مخاطبان تغییر کرده باشد، اما اهمیت بخش داستانی عملا غیرقابل چشم‌پوشی است؛ اگر اینگونه نبود GTA V همچنان یک محصول پرفروش به شمار نمی‌رفت، مگر نه؟

DarkSiders 3 1چهار اسب‌سوار آخرالزمان در یک نگاه. «خشم» شخصیت اصلی نسخه سوم به شمار می‌رود و عملکرد اوست که کیفیت نهایی DarkSiders 3 را مشخص می‌کند؛ اسب‌سواری که از انجیل برخواسته و در سال جاری قابل کنترل خواهد بود.

به عنوانی مهم در ژانر هک اند اسلش تبدیل شود

پیشینه DarkSiders، نسخه سوم سری را به عنوانی مورد انتظار تبدیل می‌کند؛ اثری که امیدواریم همانند دو عنوان ابتدایی این مجموعه، قدرتمند ظاهر شود. ذائقه بسیاری از مخاطبان اما تغییر پیدا کرده و این امر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بسیاری از توسعه‌دهندگان در پی ساخت عنوانی نقش‌آفرینی هستند و بازی Dark Souls را الگوی خود قرار می‌دهند؛ برخی دیگر نیز در حال توسعه آثاری شوتر بوده و تعدادی دیگر در باتلاق بتل رویال گرفتار شده‌اند. در این بین شاید مشاهده یک اثر هک اند اسلش به مانند یک رویا باشد. نسخه سوم Bayonetta اما در انحصار سوییچ قرار گرفته و Devil May Cry 5 نیز در سال بعد عرضه خواهد شد. سرنوشت Ninja Gaiden گنگ جلوه می‌کند و عنوان Lost Soul Aside نیز تاریخ انتشار دقیقی ندارد. حال DarkSiders 3 تنها عنوان قابل توجهی‌ست که در سال جاری انتشار می‌یابد و به نیاز مخاطبان این ژانر پاسخ خواهد داد. پس از «مرگ» نوبت به «خشم» رسیده تا یاری‌کننده بازیکنان در یک سفر طولانی باشد. معماها همچنان بخشی از هویت گیم‌پلی هستند و قابلیت کرفتینگ نیز از دیگر ویژگی‌های آن خواهد بود؛ ضمن آنکه برخی از دشمنان قدیمی نیز در DarkSiders 3 حضور خواهند داشت و کاوش در محیط از مهم‌ترین ارکان گیم‌پلی است. سیستم مبارزات شباهتی نسبی به Castlevania دارد و طراحی سلاح شخصیت اصلی نیز یادآور عنوان Prince of Persia The Two Thrones است. هر چند نباید از یاد برد که سری DarkSiders صرفا یک مجموعه تقلیدی نبوده و نوآوری‌های بسیاری در آن به چشم می‌خورد. هر چه باشد با یکی از مهم‌ترین آثار این ژانر روبه‌رو هستیم و DarkSiders 3 از معدود امیدهایمان در بازگشت ژانر فوق به روزهای اوج خود است.

DarkSiders 3 2

 حس غرق شدن در یک اثر اکشن ادونچر را به مخاطب انتقال دهد

امروزه عناوین اکشن ادونچر را با عنصر «آیکون پاک کنی» می‌شناسند؛ لفظی جالب که از استادی بزرگ به گوشم خورد! چه قبول کنید یا نه، آثار بسیاری از این عنصر بهره می‌گیرند و تعداد آن‌ها نیز انگشت‌شمار نیست. به عنوان نمونه‌ای جالب توجه می‌توان به Horizon Zero Dawn اشاره کرد. اثر گوریلا گیمز شاید یک عنوان قابل قبول به شمار رود، اما اتمام ماموریت‌های جانبی آن تفاوت چندانی با یک «آیکون پاک کنی» دیگر ندارد. مخاطب در نقشه رها می‌شود و ماموریت‌هایی تکراری را به اتمام می‌رساند؛ عنصری که در صورت تکرار مداوم، تجربه‌ای ملال‌آور شکل می‌دهد و اشتیاق مخاطب را به ادامه بازی از بین می‌برد. نسخه دوم DarkSiders از جهانی گسترده بهره می‌برد و ماموریت‌های موجود در آن نیز تنوع قابل قبولی داشت. مولفه فوق در کنار گیم‌پلی لذت‌بخش بازی، یکی از برترین تجربیات نسل پیشین را پدید می‌آورد؛ اثری که در زمینه ارائه محتوا یکی از برترین نمونه‌های موجود است. شاید هم‌اکنون نتوان از عناصر موجود در گیم‌پلی DarkSiders 3 آگاهی پیدا کرد، اما نگاهی به پیشینه این مجموعه، به خوبی بیان‌گر فرم کلی گیم‌پلی است. محیط‌های گسترده، ماموریت‌های مختلف و سیستم لوت اعتیادآور از عناصری‌ست که در نسخه پیشین نیز وجود داشت و امیدواریم با بهبودهایی فراوان در DarkSiders 3 حاضر شوند. در شرایطی که God of War غیرقابل قبول ظاهر شده و شباهت بسیار آن به یک The Last of Us دیگر، نگارنده را ناامید می‌کند، DarkSiders 3 از معدود عناوین قابل توجه در راستای انتقال حس «غرق شدن» است. تنها امیدواریم که عنصر «آیکون پاک کنی» به نقطه ضعف گیم‌پلی تبدیل نشود و یافتن آیتم‌های متعدد صرفا دلیلی برای پر کردن وقت مخاطب نباشد؛ چرا که کاوش در محیط به معنای دست‌یابی به یک آیتم بی‌ارزش نیست و وجود این مولفه نباید وقت مخاطب را به سرقت ببرد. گستردگی محیط و وجود چالش‌های متنوع در گیم‌پلی، خواسته بزرگی از یک DarkSiders نیست و از این حیث امیدواریم تا نسخه سوم به عنوانی بزرگ تبدیل شود.

DarkSiders 3 3

بازی مگ | مقالات | 28/07/2018
برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    اجازه بده از اینکه من طرفدار God of war هستم و از این نسخه هم به حد غایت لذت بردم بگذریم :blink: دارک سایدرز 1 خوب بود، دومین نسخه عالی بود اما فکر می کنی نسخه ی سوم میتونه فوق العاده باشه؟! اینکه خشم بتونه در راه موفقی که جنگ شروع کرد و مرگ ادامه داد بدرخشه، با توجه به گیم پلی های البته ابتدایی که از بازی دیدم و تاریخچه ی بازی سازی که از THQ Nordic سراغ دارم، می شه گفت بعیده. در هر صورت امیدوارم دارک سایدرز 3 عنوان خوبی از آب دربیاد.

    آخرین بار در تاریخ حدود 3 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏سینا محمدی و ‏Cpt از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78

    سلام بر کاربر گرامی
    ای بابا دست رو دلم نذار بردار! به قدری از God of War جدید ناامید شدم که با خودم گفتم خدایا این واقعا خدای جنگه؟! بیشتر شکل یک شبه‌دارک سولز دیگه بود با چاشنی Tlou!
    ولی خودمونیم ها:bored: تا حالا هر عنوان نسل هشتمی ای که به نظرم خوب جلوه می‌کرد، به معنای واقعی گند زد به جز The Evil Within 2! امیدوارم این بلا سر DarkSiders 3 نیاد و با یه عنوان ارزشمند روبه‌رو باشیم
    تشکر بابت کامنت

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط سینا محمدی ویرایش شد
    ‏btb cutting از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    مقاله ی جالبی بود.
    به طور کلی خیلی کم راجع به این بازی صحب میشه.اونم در حالی که از نظر من یکی از مهم ترین ترین بازی های ساله .اونم نه به خاطر ناشرش و بازگذشت thq بلکه بیشتر به خاطر سبکش .با اطمینان زیادی میشه گفت سبک hack and slash و third person shooter تو این نسل کذایی واقغا بیچاره ترین ها بودن .
    بحث شوتر سوم شخص که طولانیه و وقت میبره پس باشه واسه یه وقت دیگه ,میمونه بازی های h&s که واقعا این اواخر دل خیلی از بازی بازای نسل هفتی و به خصوص نسل شیشی واسش تنگ شده.
    فکرشو بکن تو یه گیمر عاشق بازیای action و caracter action هستی و تو این نسل کوفتی یه بازی درست و درمون تو این سبک بازی نکردی .تمام سری های مورد علاقه ات معلوم نیست چی شدن و باید دلتو خوش کنی به سیستم مبارزات nier automata که واقعا فقط سریعه و هیچ حسی بهت منتقل نمیکنه .بعد میخوای god of war بازی کنی میبینی کلا داری وقت تلف میکنی و به خودت میای و میبینی به جای تزریق آدرنالین 15 ساعتته داری جعبه باز میکنی و 20 ساعت هم راه میری!!!
    یهو خبر میاد devil may cry معرفی شده .هنوز تو شادی بعد از خبری که میشنوی بازی سال 2019 میاد.تنها راه آرامشت خبر تایید نسخه جدید سری darksiders واسه پنج ماه دیگه اس.واقعا این سری بدون ادای زیاد تر دهنشون چنان سرگرمی رو به مخاطب ارایه میدن که باز ی های پر مدعا در اون عاجز ان.
    ولی میبینی هنوز مثه اینکه رسانه ها بازی رو جدی نگرفتن .شاید چون اینقدر درگیر بازی های انحصاری فلان کنسول یا نگران تایید بتل رویال تو battlefield هستن که وقت نمیکنن واقعا!!!!
    راستی سینا جان بیشتر نگرانیت راجع به طراحی بازی رو با این جمله رفع کنم که طراح مراحل نسخه دوم رو نسخه دوباره کار میکنه .:li-bl:پس خیالت تخت باشه اون حس غرق شدن تو یک اکشن ادونچر رو امید زیادی بهش داشته باش.

    آخرین بار در تاریخ حدود 3 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏مهمان و ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.