نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 15 مهر 1397
ساعت 09:00

نینتندو در سال ۲۰۱۸ به فهرست برندهای برتر جهان بازگشت

0 از 5

شرکت نینتندو پس از چند سال غیبت، امسال به جمع برترین برندهای جهان بازگشت.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ دوران Wii U احتمالا یادآور یکی از تلخ‌ترین دوره‌های حیات کمپانی نینتندو است. این دوره اساسا از هر نظر، چیزی جز ناامیدی برای این شرکت ژاپنی و طرفدارانش نبود و آن‌ها در رقابت با رقیبان و در بازار با شکست‌های سختی مواجه شدند. شکست در بازار هم فقط در زمینه اقتصادی نبود و آن‌ها درواقع به مشکلاتی از نوع از دست دادن پایگاه مشتریان و از بین رفتن روحیه پیوستگی در میان آن‌ها مواجه شدند. احتمالا بهترین بازتاب‌دهنده این وضعیت سخت برای نینتندو، زمانی بود که این شرکت متوجه خارج شدن نام خود در میان فهرست برندهای برتر جهان شد؛ فهرستی که هر ساله توسط Interbrand منتشر می‌شود و نینتندو، از سال ۲۰۱۴ به بعد، هر سال یکی از بزرگ‌ترین غایبان این لیست محسوب می‌شد.

Big N اما از سال ۲۰۱۷ مسیر دیگری را در پیش گرفت، و پس از یک کمپین قدرتمند برای عرضه Nintendo Switch به عنوان یک کنسول بازی هیبریدی، در جدیدترین گزارش‌ها موفق شده تاکنون و ظرف کم‌تر از دو سال، حدود ۲۰ میلیون نینتندو سوییچ بفروشد. این یک کمپین قدرتمند بازاریابی و فروش، عرضه عناوین باکیفیت و پرتعداد، ارائه خدمات جدید و آنلاین بوده که باعث شد Interbrand، سرانجام نام کمپانی نینتندو را به فهرست برترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۸ برگرداند. این شرکت ژاپنی البته حالا در رتبه ۹۹ قرار دارد که پشت سر رقیبان اصلی خود یعنی مایکروسافت (در رتبه پنجم این فهرست) و سونی (در رتبه ۵۹ فهرست) جای گرفته‌ است. نکته بسیار مهم این است که این فهرست برندها شامل همه سرویس‌های کمپانی‌هاست و درباره مایکروسافت و سونی، این جایگاه فقط پیرامون ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نیست. در واقع، نینتندو تنها کمپانی این فهرست است که به شکل خالص و کامل در صنعت گیم فعال است و در رقابت با دیگر شرکت‌های فعال در صنایع خودروسازی، مد و لباس، تکنولوژی، سرگرمی و ... در این جایگاه قرار گرفته است. شما می‌توانید این فهرست تازه را در وب‌سایت رسمی Interbrand مشاهده کنید.

پیرامون شرکت نینتندو، اخیرا مقاله‌ای را درباره ۱۲۹ سال تاریخ این شرکت نیز در بازی‌مگ مطالعه کردید. با در نظر گرفتن مسیر درخشانی که این شرکت پس از عرضه کنسول سوییچ دنبال می‌کند، این انتظار وجود دارد که Nintendo در سال‌های بعدی نیز در این فهرست حاضر و حتی با رتبه‌های بهتری خود را مطرح کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.