نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 15 مهر 1397
ساعت 08:00

توضیحات جدید Remedy درباره کلیات و کوئست‌های بازی Control

0 از 5

کارگردان بازی Control، اخیرا جزئیات جدیدی را از دنیا، داستان و سایدکوئست‌های این بازی به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو Remedy یکی از بازی‌سازان خوش‌نام صنعت گیم است که به خاطر عناوین اکشن و داستانی خودشان صاحب سبک هستند. جدیدترین بازی درحال ساخت توسط این تیم، Control نام دارد که گرچه تاکنون اطلاعات مختلفی هم از آن منتظر شده، ولی از جمله بازی‌هایی هست که همچنان اسرارآمیز باقی مانده است. اخیرا کارگردان این بازی یعنی Mikael Kasurinen  مصاحبه تازه‌ای انجام داده و از چگونگی اینکه ایده «دورجنبی» چطور باعث ساخت این بازی شد صحبت کرده است. به گفته این توسعه‌دهنده، دورجنبی در این بازی باعث می‌شود تقریبا از هر چیز به عنوان سلاح استفاده کرد. او در این زمینه گفت:

اولین چیزی که می‌خواستم نشان دهم این بود که این یک بازی درباره «کنترل کردن» است؛ این یعنی کنترل کردن محیط پیرامون و کنترل کردن اشیا و المان‌های مختلف. این مهم ترین نکته پیرامون بازی است. دورجنبی (کنترل و به حرکت در آوردن اشیا از راه دور)، به شکلی پویا و روان کار شده چون به عنوان ستون اصلی گیم‌پلی مدنظر قرار داشت. Jesse درواقع در ویژگی دورجنبی یک استاد متبحر محسوب می‌شود و قادر است محیط را کنترل کند و از آن برای دفاع، حمله به دشمنان و حتی پرواز کردن استفاده کند.

این ویژگی گرچه قابلیت‌های جذاب زیادی را امکان‌پذیر می‌کند، ولی ما مجبور بودیم در خلق محیط با دقت بیشتری عمل و حالتی روان در محیط را پیاده کنیم. دنیای بازی حالا بیش از هر وقت دیگری از ساختارهای جزئی‌تر تشکیل شده است و خود این، باعث اضافه شدن عمق و لایه‌های بیشتر به تک تک اجزای محیط شده است. همه چیز مثل میز، صندلی و ... در محیط قابلیت استفاده به عنوان سلاح را دارند. اینجا طبیعتا المان‌های پیچیده‌تری نیز وجود خواهد داشت و به جایی می‌رسیم که حتی خود دشمنان را نیز می‌توان بلندکرد و به یکدیگر کوبید. در مجموع ما تا جایی که امکان داشت تا از این قدرت فانتزی دورجنبی استفاده کنیم این کار را انجام دادیم و در این کار، محیط نقش بسیار مهمی دارد.

Kasurinen  در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به وجود داشتن مراحل جانبی (ساید کوئست) نیز در بازی اشاره کرد که به موازات پیشرفت در محیط و کشف لوکیشن‌های جدیدتر، مراحلی از این دست نیز باز خواهد شد. او در این ارتباط نیز گفت:

در بازی یک کمپین داستانی اصلی وجود دارد که توسط جسی، با فرض اینکه رئیس اداره فدرال Control است روایت می‌شود. او در این نقش باید با the Hiss، یک نیروی مرموز که کنترل ساختمان قدیمی اداره را به دست آورده مقابله کند. در حالی که مشغول پیشروی در این خط است، او با بسیاری گزینه‌ها و احتمالات دیگر نیز مواجه می‌شود که در صورتی که بخواهد می‌تواند وارد آن‌ها شود. در زمینه این مراحل جانبی، ما سعی کردیم تک تک‌شان کاملا مرتبط و تا جای ممکن جذاب باشند. ما دوست داشتیم از کارهای اضافی و رفت و برگشتی در این قبیل کوئست‌ها خودداری کنیم تا جای ممکن ساده باشند.

بازی Control قرار است در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.