نویسنده: علیرضا رسولیان جمعه، 27 بهمن 1402
ساعت 14:30

بازی Alan Wake 2 سریع‌ترین فروش بین عناوین رمدی را تجربه کرده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ ظاهراً بازی Alan Wake 2 عملکرد موفقیت‌آمیزی را برای استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) رقم زده است.

بازی Alan Wake 2 بعد از سال‌ها انتظار سرانجام در پاییز ۲۰۲۳ عرضه شد و حتی با وجود انتشار در یکی از بهترین سال‌های تاریخ دنیای بازی‌های ویدیویی، با استقبال گسترده‌ی منتقدان و بازیکنان روبه‌رو بود. استودیوی رمدی اینترتینمنت به‌تازگی آمار فروش بازی ترسناک و بقای خود را اعلام کرد و باخبر شدیم که عملکرد Alan Wake 2 از این نظر نیز برای رمدی مثبت بوده است و نقدهای بسیار خوب این عنوان را بازتاب می‌دهد.

با اعلام رسمی رمدی، بازی Alan Wake 2 تا فوریه ۲۰۲۴ و در تمامی پلتفرم‌ها موفق به فروش ۱٫۳ میلیون نسخه در سراسر جهان شده است. این عملکرد به بازی جدید رمدی لقب سریع‌ترین فروش میان تمامی عناوین این استودیو را اعطا می‌کند.

شایان ذکر است که فروش این بازی تا پایان دسامبر سال ۲۰۲۳ به ۱ میلیون نسخه رسیده بود و تحلیلگران اوایل همان ماه تخمین می‌زدند که آمار فروش این بازی در کنسول‌ها در محدوده‌ی ۸۵۰ هزار نسخه قرار دارد.

رمدی همچنین خبر داده است که بازی Alan Wake 2 در دو ماه اول عرضه‌ی خود، ۵۰ درصد بیشتر از بازی Control در چهار ماه اول انتشارش به فروش رسید و آمار فروش دیجیتالی آن سه برابر بیشتر از Control بود. گفتنی است که برخلاف Control، بازی الن ویک 2 تنها به‌صورت دیجیتالی منتشر شده است و نسخه‌ی فیزیکی ندارد.

ترو ویرتالا، مدیرعامل رمدی اینترتینمنت، درباره‌ی عملکرد جدیدترین بازی این استودیو توضیح داد:

ما از فروش ابتدایی بازی Alan Wake 2 خوشحالیم. برچسب قیمتی نیز در سطح بالایی باقی مانده است و این بازی تاکنون بخش قابل توجهی از هزینه‌های توسعه و بازاریابی را جبران کرده است. ما به توسعه‌ی بازی برای خدمت به طرفداران فعلی و جذب کردن بازیکنان جدید ادامه خواهیم داد و انتظار داریم که بازی به فروش خوب خود ادامه دهد.

مدیرعامل رمدی اینترتینمنت همچنین در ادامه‌ی صحبت‌های جدید خود خاطرنشان کرد که عملکرد موفقیت‌آمیز بازی Alan Wake 2 از پروژه‌های آینده‌ی این استودیو یعنی عناوین Condor و Control 2 و ریمیک موردانتظار مکس پین 1 و 2 پشتیبانی کرده و سرعت توسعه‌ی این بازی‌ها را افزایش داده است.

رمدی از زمان انتشار بازی Alan Wake 2 آپدیت‌های متعددی برای آن منتشر کرد و موارد حائز اهمیتی مانند حالت نیو گیم پلاس و انتخاب چپتر را به بازی افزود. این عنوان هم‌اکنون برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر در دسترس قرار دارد و آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی بیشتری برای آن برنامه‌ریزی شده‌اند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.