نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 15 مهر 1397
ساعت 13:00

pre-load نسخه PC بازی Black Ops 4 به زودی شروع می‌شود

0 از 5

Treyarch زمان دریافت زودهنگام و پیش از موعد عرضه بازی Call of Duty: Black Ops 4 در PC را مشخص کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو Treyarch به تازگی تایید کرده که پیش‌خریدکنندگان نسخه PC بازی Call of Duty: Black Ops 4 از طریق Battle.net، می‌توانند چند روز دیگر در ۹ اکتبر (۱۷ مهر) دیتای این بازی را pre-load کنند. از دیگر نکاتی که فاش شده این موضوع است که ماد بتل رویال Blackout نیز در زمان عرضه، قرار است با محدودیت نرخ فریم 120 عرضه شود.

گفتنی است که تایید محدودیت نرخ فریم ماد بتل رویال بازی، احتمالا می‌تواند باعث پیدا شدن موج‌های منفی علیه تری‌آرک شود ولی حتی با فرض مطرح شدن چنین نقدهایی، Black Ops 4 همچنان یکی از مهم‌ترین عناوین موردانتظار در ماه شلوغ اکتبر است. تری‌آرک البته در Reddit از دلایل این محدودیت نیز پرده برداشته و گفته که آن‌ها این محدودیت را به شکل موقتی اعمال می‌کنند تا با توجه و دقت بیشتر، در نهایت به سمت پشتیبانی از بازی با نرخ فریم نامحدود در پلتفرم PC حرکت کنند.

همچنین با توجه به این صحبت‌ها، مشخص می‌شود که به خاطر تاثیری که نرخ فریم روی سرورها می‌گذارد، استودیو تصمیم گرفته تا برای اطمینان از برقرار بودن اجرای بازی با یک نرخ فریم پایدار برای همه بازیکنان در زمان عرضه، چنین محدودیتی را قائل شود. پس از این تری‌آرک بعد از مدتی و با پایدارتر شدن سرورها، این محدودیت را به ۱۴۴ فریم بر ثانیه ارتقا می‌دهد. پس از این نیز اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آن‌ها محدودیت نرخ فریم را به کلی بر می‌دارند. پیش بینی شده که کل این پروسه تا چند روز پس از عرضه بازی طول بکشد. درنهایت نیز محدودیت نرخ فریم فقط محدود به ماد بلک‌اوت است و مادهای چندنفره و یا زامبی چنین محدودیت نرخ فریمی ندارند.

یکی از مهم‌ترین استدلال‌ها برای مخفی شدن پشت مشکلات نرخ فریم نامحدود، اشاره بازی‌سازان به «هرچه سینماتیک‌تر شدن بازی‌ها» است که به نظر می‌رسد تری‌آرک وجود داشتن چنین محدودیتی را به شکلی منطقی‌تر توصیف و وعده برداشتن آن را هم داده است. گفتنی است که این بازی، اولین عنوان در سری «کال آو دیوتی» است که فاقد کمپین سنتی داستانی است و رویکرد تری‌آرک در این نسخه، عرضه بخش چندنفره قدرتمند و به خصوص ماد Blackout به عنوان یک محتوای قابل بازی بزرگ و بتل رویال است. پیرامون این ماد، اخیرا یک دوره بتای خصوصی نیز توسط تری‌آرک برگزار شد که این استودیو، در مجموع موفق شد تجربه بسیار مثبتی را به ثبت برساند.

بازی «ندای وظیفه: بلک آپس 4» که اخیرا تریلر لانچ آن را نیز در بازی‌مگ مشاهده کردید، قرار است در روز ۱۲ اکتبر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.