نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 18 مهر 1397
ساعت 19:15

سونی قابلیت ویرایش User Name در PSN را تایید کرد

5 از 5

سونی سرانجام راه‌اندازی مرحله آزمایشی قابلیت تغییر نام‌های کاربری PSN را تایید کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از انتشار شایعاتی جدی در ارتباط با اضافه شدن احتمالی قابلیت ویرایش نام‌های کاربری در Playstation Network، سونی حالا راه‌اندازی چنین قابلیتی را به شکل رسمی تایید کرده است. گفتنی است که امکان تغییر نام‌های کاربری یا همان Online ID بازیکنان، از جمله قدیمی‌ترین خواسته‌های کاربران PSN محسوب می‌شود و به گفته سونی، این ویژگی قرار است در ابتدا کار به شکل آزمایشی و بتا، از طریق برنامه PlayStation Preview و برای تعداد محدود و تعیین‌شده‌ای از کاربران در دسترس قرار بگیرد.

براساس اطلاعیه‌ای که Sony Interactive Entertainment منتشر کرده، این ویژگی در قالبی مشابه آنچه مایکروسافت در Xbox Live دنبال کرده ارائه می‌شود و بازیکنان، امکان تغییر نام کاربری خود برای مرتبه اول را به شکل رایگان خواهند داشت. با این حال برای تغییر نام‌های بعدی، کاربران عادی بایستی ۹٫۹۹ دلار و کاربران دارای اشتراک فعال PlayStation Plus نیز به میزان ۴٫۹۹ دلار هزینه بپردازند. سونی در کنار نام‌های جدید امکان نمایش نام کاربری قدیمی را هم امکان‌پذیر و انتخابی اعلام کرده که به منظور شناسایی شدن توسط دوستان، چنین امکانی هم فراهم باشد.

از نکات مهم دیگر پیرامون اطلاعیه اخیر، این است که نام‌های کاربری جدید فقط با بازی‌هایی که از ۱ آوریل ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده‌اند کاملا هماهنگ است؛ در این زمینه، به گفته سونی «اکثریت عناوین منتشر شده قبل از آن تاریخ» نیز با این ویژگی هماهنگ خواهد بود و به این ترتیب، تمامی بازی‌ها یا اپلیکیشن‌های PS4، PS3 و PS Vita از نام‌های کاربری جدید پشتیبانی نمی‌کنند. سونی به همین ترتیب به این موضوع اشاره می‌کند که ممکن است کاربران گاهی اوقات با مشکلات و ارورهای مشخصی نیز در این ارتباط و پس از تغییر نام کاربری‌شان مواجه شوند». در این زمان و پس از راه‌اندازی کامل این قابلیت، سونی امکان بازگرداندن نام کاربری سابق را نیز به شکل رایگان فراهم می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، این قابلیت ابتدا از طریق برنامه PlayStation Preview و در قالب یک دوره آزمایشی بتا و از اواخر ماه نوامبر شروع می‌شود. راه‌اندازی کامل این قابلیت نیز در اوایل سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.