نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 13 مهر 1397
ساعت 08:00

احتمالا ویژگی ویرایش نام کاربری به PSN می‌آید

5 از 5

به تازگی کوتاکو ادعا کرده که سونی، به زودی گزینه «ویرایش نام‌کاربری» برای حساب‌های PSN را معرفی می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شبکه PSN یا PlayStation Network، پلتفرم بستر و جامع سونی برای خدمات آنلاین کنسول‌های پلی‌استیشن است. در این پلتفرم، کاربران امکان ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری خواهند داشت ولی به محض ثبت‌شدن نام کاربری اختصاصی برای خودشان، دیگر هرگز نمی‌توانند این نام را تغییر دهند و اضافه شدن چنین قابلیتی، یکی از قدیمی‌ترین خواسته‌های کاربران PSN است. در این زمینه به نظر می رسد که پس از مدت‌ها انتظار، سونی در آینده نزدیک چنین ویژگی را معرفی می‌کند.

خبر جدید اولین بار توسط Kotaku منتشر شده که براساس چندین گزارش از جانب بازی‌سازان ناشناس و شاغل در ساخت بازی‌های چندنفره برای پلی‌استیشن، ادعا شده که امکان ویرایش username ها در PlayStation Network در راه هستند. به گفته کوتاکو، این ادعا به شکل جداگانه توسط سه بازی‌ساز از سه استودیو مختلف مطرح شده که آن‌ها، در طول چند ماه گذشته مشغول رفع باگ و همگام‌سازی تنظیمات بازی‌های خودشان با این قابلیت جدید بوده‌اند. به گفته کوتاکو، منبع چهارمی هم در تایید این ادعا وجود داشته که یک تصویر از اسناد داخلی سونی همراه با قسمتی برای گزینه «edit username» را به اشتراک گذاشته بود. کوتاکو البته این تصویر را منتشر نکرده ولی به گفته آن‌ها، شخص چهارم گفته که این سند در واقع یک راهنمای آموزشی برای تغییر دادن نام کاربری در PSN است.

با در نظر گرفتن اینکه این گزارش کوتاکو، هنوز توسط سونی تایید یا تکذیب نشده است، تاریخ راه‌اندازی این قابلیت احتمالی نیز مشخص نیست. در این زمینه البته گفته شده که نمایش نام‌های کاربری جدید در بازی‌های قدیمی‌تر، یک پروسه دشوار و زمان‌گیر خواهد بود چون PSN ID ها درواقع در اتصال با نام‌های کاربری هستند و به شکل تشخیص‌دهنده‌های سراسری تعریف نشده‌اند.

گفتنی است که سرویس PlayStation Network از همان زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۰۶، فاقد بخش ویرایش نام کاربری بوده و بازیکنان سال‌هاست که درخواست اضافه شدن چنین ویژگی را داشته‌اند. سونی نیز در فواصل زمانی مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از دشوار بودن قرار گرفتن چنین ویژگی صحبت کرده بود. با این حال شان لیدن، سال گذشته بود که اضافه شدن این ویژگی را محتمل دانست و در اظهارنظری جالب، گفته بود که «امیدوار است در PSX 2018 دیگر چنین سوالی از او پرسیده نشود.» با نزدیک شدن به موعد برگزاری این رویداد، همین چند روز پیش البته خود لایدن از برگزار نشدن این رویداد خبر داد؛ ولی حتی با وجود لغو PSX 2018، تایید شدن این خبر می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای طرفداران پلی‌استیشن باشد.

گفتنی است که رویکرد رقیب مستقیم سونی، یعنی ایکس‌باکس اما به شکلی دیگر بوده و Xbox Live امکان ویرایش نام کاربری به هر تعداد دفعات را به کاربران می‌دهد. با این وجود، ویرایش نام کاربری فقط برای بار اول رایگان است و برای هر مرتبه تغییر بعدی، بازیکن باید مبلغ ۸ دلار بپردازد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.