نویسنده: آرمین صیامی زاده پنج شنبه، 12 مهر 1397
ساعت 19:37

پروسه‌ی بهینه‌‌سازی Cyberpunk 2077 از ابتدای پروژه شروع شده است

0 از 5

سخت‌افزار باعث محدودیت این بازی نخواهد شد

سایبرپانک همانطور که در مراسم E3 و Gamescom نشان داد، وعده داده تا یکی از چشم‌گیرترین گرافیک‌ها را به نمایش بگذارد؛ به گفته‌ی یکی از اعضای استودیوی سی دی پراجکت، آن‌ها روش جالبی را برای توسعه‌ی بازی انتخاب کرده‌اند و از ابتدای پروژه به فکر بهینه‌سازی پرفورمنس بازی بوده‌اند.

Maciej Pietras، انیماتور اصلی سینماتیک‌های بازی طی مصاحبه‌ای با CG Magazine تأیید کرد که پروسه‌ی بهینه‌سازی بازی از همان اوایل ساخت بازی شروع شد؛ بدین ترتیب تیم سازنده می‌تواند بدون فشار آوردن بیش از اندازه به سخت‌افزار، ویژگی‌هایی نظیر نورپردازی سراسری (global illumination) را به بازی اضافه کند.

آیا مواردی وجود داشتند که شما یا تیمتان به علت محدودیت‌های سخت‌افزاری موفق به اعمال نشدید؟

نه، ما از ابتدای کار می‌دانستیم که بازی را برای PS4، Xbox One و PC توسعه می‌دهیم و به همین خاطر، پروسه‌ی بهینه‌سازی را از همان ابتدا آغاز کردیم. به این ترتیب، سیستمی که بازی را اجرا کرد و شما مشاهده کردید i7 و 1080TI داشت، که سیستم خیلی عجیب و غریبی نیست.

در واقع ما از اول کار به بهینه‌سازی، شیوه‌ی کار استریمینگ و طرز استفاده از نورپردازی سراسری، بدون این که به PC یا GPU فشار وارد کنند فکر کردیم. حالا ما این موارد را از اول کار در نظر می‌گیریم و با توجه به آن‌ها بهینه‌سازی می‌کنیم.

به گفته‌ی آقای Pietras، از آن‌جایی که تا الان هیچ مشکلی با وارد کردن ویژگی‌های مختلف نداشته‌اند، پس احتمال این‌ که سخت‌افزار کارشان را محدود کند وجود ندارد.

همانطور که می‌دانید، ما با Red Engine کار می‌کنیم که آن را همزمان ارتقاء می‌دهیم. ما همیشه درحال پیدا کردن راه‌های جدید برای استفاده از فناوری‌هایی که به کارمان سرعت می‌بخشند هستیم و هزینه‌ی بهینه‌سازی نیز بسیار پایین است. همانطور که گفتم، ما گروهی برنامه‌نویس داریم که کارشان فقط بهینه‌سازی بازی است. بخاطر همین مسئله فکر می‌کنم تا الان به جایی نرسیده باشیم که بگوییم چیزی با توجه محدودیت‌های سخت‌افزار جور در نمی‌آید؛ همچنین اتفاقی تا الان رخ نداده. چیزی که ما در دمو نشان دادیم کاملاً به صورت Real-time اتفاق می‌افتاد، پس ما چیزی برای پنهان کردن نداریم.

Cyberpunk 2077 در حال توسعه برای PS4، Xbox One و PC است؛ برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی بازی جدید سازندگان ویچر روی این لینک کلیک کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.