نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 19 مهر 1397
ساعت 08:00

Forza Horizon 4 در هفته اول میزبان دو میلیون بازیکن بوده است

0 از 5

مایکروسافت به تازگی آمارهای جالبی را از عملکرد بازیکنان در هفته اول تجربه بازی Forza Horizon 4 منتشر کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که جدیدترین نسخه از سری Forza Horizon، یعنی بازی شدیدا تحسین‌شده Forza Horizon 4 موفق شده تا در هفته اول عرضه خودش روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و PC، به دو میلیون بازیکن دست پیدا کند. این آمار جامعه بازیکنان که اولین بار توسط وب‌سایت ایکس‌باکس منتشر شده، البته به شکل تفکیکی نیست و مشخص نیست که چند درصد از این رقم مربوط به بازیکنانی است که نسخه‌های مختلف بازی را خریداری کردند و چه میزان نیز مربوط به بازیکنانی است که این عنوان را از طریق سرویس اشتراکی Xbox Game Pass تجربه کرده‌اند. به علاوه این بازی از یک نسخه رایگان دمو نیز برخوردار است و مشخص نیست که بازیکنان این نسخه نیز در آمار لحاظ شده‌اند یا خیر.

در هر صورت  فارغ از سوالاتی که به وجود می‌آید، ۲ میلیون بازیکن در هفته اول عرضه یک بازی آمار خیره‌کننده‌ای است. مایکروسافت البته اعداد و ارقام جالب دیگری هم منتشر کرده که از این طریق، می‌توان متوجه شد که این تعداد بازیکن چگونه زمان خودشان را در بازی صرف کرده‌اند. برای شروع، مایکروسافت گفته که تاکنون همه بازیکنان روی هم رفته، مسافت ۸۲۲ میلیون مایل در دنیای این بازی رانندگی کرده‌اند. همچنین تاکنون در ۳۷۷ میلیون جاده گردش صورت گرفته، ۴٫۱ میلیون املاک و ۷۴٫۴ میلیون ماشین نیز توسط بازیکنان خریداری شده است. به علاوه، بازیکنان در مجموع تاکنون ۴٫۶ میلیون ساعت نیز به تماشای گیم‌پلی استریم‌های بازی Forza Horizon 4 در پلتفرم‌های توییچ، یوتیوب، فیس‌بوک و میکسر نشسته‌اند.

مایکروسافت در برنامه‌های آینده خود برای این بازی، قصد دارد در روز ۲۵ اکتبر (۳ آبان) نیز یک بخش جدید به نام Route Creator به بازی اضافه کند که به شکل رایگان، در اختیار دارندگان بازی قرار می‌گیرد. در این بخش، بازیکنان امکان ساخت مسیرهای سفارشی‌سازی شده توسط خودشان را پیدا می‌کنند. این مسیرها نیز قابلیت علامت‌گذاری و به اشتراک‌گذاری با سایر کاربران بازی را خواهند داشت.

«فورزا هورایزن 4» در روز ۲ اکتبر (۱۰ مهر) منتشر شده و هم‌اکنون برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ در دسترس قرار دارد. همچنین این بازی به عنوان یکی از عناوین انحصاری مایکروسافت، از همان روز اول عرضه در کتابخانه بازی‌های سرویس Xbox Game Pass نیز گنجانده شده است؛ سرویسی که تنها با پرداخت ۱۰ دلار به شکل ماهیانه امکان عضویت در آن وجود دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.