نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 20 مهر 1397
ساعت 08:00

طعنه بازی Odyssey به ماجرای لوت‌باکس‌های Battlefront 2

5 از 5

یک ایستر اگ جالب در بازی Odyssey، به شکلی طعنه‌آمیز اظهارنظرهای پر حرف و حدیث EA پیرامون لوت‌باکس‌ها را هدف قرار می‌دهد.

سال گذشته، احتمالا یکی از بزرگ‌ترین موج‌های انتقادی ۲۰۱۷ در صنعت گیم و شاید در کل نسل هشتم، پیرامون بازی Star Wars: Battlefront 2 شکل گرفت، جایی که الکترونیک آرتز به شکلی عملا اجباری، بازیکنان را مجبور به پرداخت پول و استفاده از لوت باکس‌ها می‌کرد. ماجرای لوت باکس‌های بازی بتل‌فرانت 2، در ادامه با موج‌های انتقادی بزرگی هم از طرف بازیکنان و همچنین دیگر اهالی صنعت گیم مواجه شد؛ ماجرایی که در آن زمان با کلید واژه «پول بده و برنده شو» شناخته می‌شد. در این ارتباط یکی از اولین واکنش‌های EA نیز در نوع خود جالب بود؛ زمانی که یکی از مدیران ارشد این کمپانی گفته بود این روش «باعث تحریک حس افتخار و موفقیت» در بازیکن می‌شود. این جمله که در پستی در Reddit هم ارسال شده بود، خیلی سریع به یکی از غیر محبوب‌ترین پست‌های تاریخ Reddit تبدیل شد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ طرفداران در همین رابطه، به تازگی یک ایستر اگ جالب در جریان یکی از کوئست‌های بازی Assassin’s Creed Odyssey پیدا کرده‌اند، که به شکلی طعنه‌آمیز همین اظهارنظرهای پر حرف و حدیث EA را هدف قرار می‌دهد. با در نظر گرفتن آن دوره، جمله مذکور البته تبدیل به یک «میم اینترنتی» هم شد و بسیاری از کاربران و بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی، با جملاتی از نوع «پرداخت پول برای افتخار و موفقیت» طنزها و کامنت‌های مختلفی ارسال کردند. حالا هم این موضوع ظاهرا به بازی Odyssey رسیده و به این ترتیب، یوبی‌سافت هم به این کمپین ملحق شده است.

تازه‌ترین اشاره بزرگ به این جمله بدنام، در جریان یکی از کوئست‌های بازی Odyssey صورت گرفته است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که مطالعه این بخش یا تماشای ویدیو زیر، باعث اسپویل شدن بخش‌هایی از داستان بازی «اساسینز کرید اودیسه» می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع و بدون لو دادن قسمت‌های زیادی از داستان، شخصیت اصلی بازی یعنی Kassandra قرار است در یک آزمون و رقابت وارد شود و در صورت پیروز شدن و تکمیل این بخش، یک پاداش مخصوص از نوع توکن دریافت خواهد کرد که نشان‌دهنده موفقیت او خواهد بود. در اینجا کاساندرا از شخصی که دوره را برگزار می‌کند می‌پرسد که قصد ندارد از او بپرسد که می‌تواند به جای تکمیل آزمون، توکن را از او بخرد؟ در اینجا شخص به کاساندرا می‌گوید که «می‌خواهی برای برنده شدن پول بپردازی؟» و در ادامه از او می‌پرسد که «پس حس افتخار و موفقیت تو کجاست؟» در این ارتباط، شما می‌توانید کلیپ رد و بدل شدن این دیالوگ‌ها را در ویدیو زیر هم مشاهده کنید. این بخش تقریبا در ۵۰ ثانیه پایانی ویدیو دیده می‌شود.

بازی Assassin’s Creed Odyssey چند روز پیش در ۱۳ مهر عرضه شد و هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC در دسترس قرار دارد.

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.