نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 20 مهر 1397
ساعت 09:00

به نظر حجم Red Dead 2 حدود ۵۰ گیگابایت است

3 از 5

برخلاف گزارش قبلی از فضای مورد نیاز 105 گیگابایتی بازی Red Dead Redemption 2، به نظر می‌رسد این عنوان از حجم دیتای بسیار پایین‌تری برخوردار است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تقریبا دو هفته پیش و پس از معرفی یک باندل ویژه PlayStation 4 Pro برای بازی Red Dead Redemption 2، طرفداران با کمی دقیق‌تر شدن روی بسته بندی این کنسول متوجه شدند که بازی، حداقل روی این سیستم نیاز به فضایی ۱۰۵ گیگابایتی خواهد داشت. این حجم بالا برای جدیدترین بازی اکشن - ماجراجویی راک‌استار البته به خاطر نمایش های فوق‌العاده بازی کم‌تر با تعجب طرفداران مواجه شد، ولی به تازگی فاش شده که بازی، چنین حجم بالایی هم نخواهد داشت.

به تازگی یکی از کاربران PSN Profiles forums به شکلی موفق شده تا دسترسی بسیار زودتر از موعدی به بازی پیدا کند و لیست کامل تروفی‌های این بازی را نیز لیک کرده است. این کاربر حالا نیز فاش کرده که حجم دیتا برای نصب این بازی روی کنسول پلی‌استیشن 4، درواقع ۵۰ گیگابایت است که به این ترتیب، در صورت صحت ادعای این کاربر باید گفت که این گزارش، گزارش قبلی و ۱۰۵ گیگابایتی را نقض می‌کند. در یک فاش‌سازی جالب دیگر، به آپدیت روز اول بازی نیز اشاره شده که ظاهرا تاکنون حجمی ۳ گیگابایتی دارد، ولی بازیکنان باید این نکته را مدنظر داشته باشند که با هر چه نزدیک‌تر شدن به موعد عرضه بازی، به احتمال زیاد این حجم برای آپدیت روز اول افزایش پیدا می‌کند.

در این زمینه، اخیرا وب‌سایت Rockstar Intel نیز ادعا کرده که حجم ۱۰۵ گیگابایتی فاش شده، یک «عدد اغراق آمیز» است که کمپانی‌ها معمولا چنین مقادیری را ذکر می‌کنند تا از وجود فضای خالی کافی روی سیستم‌ها اطمینان حاصل شود. به علاوه این وب‌سایت اشاره کرده که در خصوص حجم دیتای این بازی، تفاوت چندانی میان دو کنسول PS4 و PS4 Pro وجود ندارد.

ذکر این نکته هم بسیار مهم است که مثل گزارش قبلی مربوط به اطلاعات لیک شده از باندل PS4 Pro این بازی، گزارش تازه نیز به عنوان شایعه و گمانه‌زنی مطرح است و با در نظر گرفتن اینکه هنوز حدود ۱۵ روز تا عرضه بازی باقی مانده و راک‌استار نیز به تایید یا تکذیب این گزارش‌ها نپرداخته است، هنوز نمی‌توان با قطعیت در این باره اظهار نظر کرد. به هر شکل همان‌طور که اشاره شد، تنها ۱۵ روز تا عرضه این بازی شدیدا موردانتظار زمان باقی مانده و طرفداران، به زودی از صحت این شایعات مطلع می‌شوند.

بازی «رد دد ردمپشن 2» قرار است در روز ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود.

 
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.