نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 20 مهر 1397
ساعت 13:00

دوره بتای نسخه اندروید Fortnite به پایان رسید

0 از 5

با اعلام رسمی اپیک گیمز، نسخه اندرویدی بازی Fortnite حالا در اختیار همه کاربران این سیستم‌عامل قرار گرفته است.

تقریبا در اواسط تابستان امسال بود که اپیک گیمز پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی، سرانجام بازی فوق محبوب بتل رویالی و free-to-play خود یعنی Fortnite را به سیستم‌عامل اندروید آورد. این ورود نیز ابتدا در قالب یک دوره بتای خصوصی صورت گرفت که ابتدا هم فقط برای کاربران گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ، و در ادامه برای تعدادی دیگر از دیوایس‌های اندرویدی مطرح در دسترس قرار گرفت. این دوره، همچنین به شکل کامل توسط خود اپیک دنبال شد و این کمپانی، بازی را از طریق پلتفرم Google Play Store عرضه نکرد. در خصوص برگزاری دوره بتا، گزارش‌ها نیز از موفقیت و محبوبیت بازی در این سیستم عامل حکایت داشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی Epic Games به تازگی اعلام کرده که دوره بتای نسخه اندرویدی بازی فورتنایت سرانجام به پایان رسیده و این عنوان شوتر، سندباکسی و بتل رویال، از هم‌اکنون در دسترس همه کاربران اندرویدی قرار دارد. گفتنی است که مثل دوره بتا، اپیک این بازی را از طریق وب‌سایت رسمی خودش توزیع می‌کند و کاربران نمی‌توانند بازی را از Play Store گوگل دریافت کنند. همچنین برای دریافت این بازی، بازیکنان نیازمند حداقل شرایطی از جمله اندروید ورژن ۸ و بالاتر و حداقل ۴ گیگابایت RAM هستند. پیش از این، Tim Sweeney مدیرعامل اپیک گفته بود که دلیل قرار ندادن بازی در فروشگاه پلی استور، این بوده که شرکت قصد داشته تا بازی را بدون واسطه و به شکل مستقیم در دسترس بازیکنان قرار دهد.

البته Fortnite از مدت‌ها قبل‌تر برای دیوایس‌های مبتنی بر iOS نیز عرضه شده بود، ولی این نسخه از بازی از طریق فروشگاه App Store اپل توزیع می‌شود؛ گفتنی است که گرچه این موضوع برخلاف مشی پیگیری شده اپیک در اندروید محسوب می‌شود، ولی همان‌طور که قبلا هم توسط سویینی مورد اشاره قرار گرفته بود، اپیک اگر راهی برای دور زدن این واسطه داشت حتما این کار را انجام می‌داد، چون عملا انتشار نرم‌افزار برای محصولات اپل در خارج از فروشگاه اپ استور امکان‌پذیر نبوده است. گفتنی است که این بازی، روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز از طریق فروشگاه‌های مخصوص توزیع دیجیتالی این کنسول‌ها عرضه می‌شود.

به هر ترتیب، حالا که دوره بتای این نسخه به پایان رسیده و بازی به شکل کامل در دسترس همه کاربران اندروید قرار گرفته است، دیدن اینکه بازی در میان کاربران این سیستم عامل با چه سطحی از رشد مواجه می‌شود نیز بسیار جالب‌توجه خواهد بود. این بازی، درآمد بسیار بالایی در پلتفرم iOS داشته و انتظار می‌رود که نسخه اندرویدی بازی نیز با چنین موفقیتی مواجه باشد.

Fortnite در حال حاضر برای پلتفرم‌های اندروید، iOS، نینتندو سوییچ، PC، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.