نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 18 شهریور 1397
ساعت 08:00

Fortnite تاکنون 15 میلیون دانلود در اندروید داشته است

0 از 5

اپیک گیمز به تازگی آمارهای مربوط به دوره بتای بازی فورتنایت در اندروید را اعلام کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی فورتنایت را می‌توان مهم‌ترین پرچمدار برای بازار بزرگ و بی‌انتهای ژانر بتل رویال دانست؛ عنوانی که تا مدت‌ها در اکثر پلتفرم‌های بزرگ گیمینگ مگر دستگاه‌های اندرویدی در دسترس قرار داشت، و مدتی پیش هم سرانجام با شروع یک دوره بتا پا به دنیای اندروید گذاشت. پیرامون این نسخه، گرچه بتای بازی برای مدتی محدود برای گوشی‌های بالارده سامسونگ در دسترس قرار داشت ولی مدتی بعد، اپیک گیمز امکان دانلود و تجربه این دوره بتا را در برخی دیوایس‌های اندرویدی دیگر نیز فراهم کرد. حالا نیز به تازگی فاش شده که از آن زمان تاکنون، چه تعداد بازیکن این نسخه را در دستگاه‌های اندرویدی خود دانلود کرده‌اند؛ براساس این گزارش، این رقم حالا به بیش از ۱۵ میلیون دانلود رسیده است.

گزارش اخیر براساس اعلامیه رسمی کمپانی Epic Games در وبلاگ رسمی خود منتشر شده و به آمارهای نسخه اندرویدی بازی فورتنایت می‌پردازد. بر این اساس، این نسخه نه تنها بیش از ۱۵ میلیون بار دانلود شده است، بلکه تاکنون بیش از ۲۳ میلیون بازیکن نیز وارد این دوره بتا شده‌اند. پیرامون این دوره باید گفت که بتای فورتنایت در اندروید، یک دوره خصوصی و تنها از طریق دعوت قابل تجربه است و به گفته اپیک گیمز، چنین روشی قبلا و در نسخه بتای iOS بازی نیز به همین شکل دنبال شده بود.

مشخصا این میزان استقبال از نسخه بتای محدود و خصوصی بازی، در دستگاه‌های معین و از قبل اعلام‌شده بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد؛ خصوصا این نکته نیز وجود دارد که اپیک، بازی را از طریق بزرگ‌ترین و معمول‌ترین پلتفرم توزیع اپلیکیشن‌های اندرویدی یعنی Google Play store هم عرضه نکرده و در عوض بازیکنان را به دانلود فایل بازی از وب‌سایت رسمی بازی فراخوانده است. این شرایط از زمان اعلام این خبر نیز با انتقاداتی مواجه شد که در اغلب مناطق جهان، بسیاری درمورد دانلود فایل‌های APK نگرانی‌های امنیتی دارند. با در نظر گرفتن تمامی این شرایط و آمار کنونی، می‌توان سنجید که این بازی تا چه میزان مورد استقبال دارندگان دیوایس‌های اندرویدی بوده است.

فارغ از مسئله آمارها، نسخه بتای این بازی با مشکلاتی نیز مواجه بوده است؛ تاکنون برخی از بازیکنان این دوره گزارش‌هایی را در ارتباط با مشکلات پایداری و بازدهی بازی ارسال کردند که به خصوص بعد از باز شدن دوره برای دیوایس‌های غیر اندرویدی شدت بیشتری هم گرفت. گفتنی است که این قبیل گزارش‌ها و مشکلات در دوره‌های برگزاری بتا کاملا طبیعی است و دلیل برگزاری یک رویداد بتا نیز دقیقا مشخص شدن مشکلات و رفع آن‌ها در بازی نسخه نهایی است.

بازی Fortnite هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان، PC، نینتندو سوییچ و iOS در دسترس قرار دارد، و انتظار می‌رود نسخه کامل و نهایی اندرویدی بازی نیز در اواخر تابستان عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.