نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 13 مرداد 1397
ساعت 09:00

اپیک گیمز ورژن اندرویدی فورتنایت را از Google Play Store عرضه نمی‌کند

0 از 5

Epic Games برای توزیع بازی فورتنایت در دستگاه‌های اندرویدی، از پلتفرم Google Play Store استفاده نمی‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فورتنایت این روزها «محبوب‌ترین بازی جهان» است و هیچ نشانه و اثری هم دیده نمی‌شود که از روند محبوبیت بازی کم شود. این بازی ژانر «بتل رویال»، تقریبا برای همه پلتفرم‌ها عرضه شده و تنها دستگاه‌های اندرویدی هستند که بزرگ‌ترین بازار غیرفعال برای این بازی محسوب می‌شوند. با توجه به شایعات اخیر در زمینه عرضه نزدیک این بازی برای اندروید، گزارش جدید نشان می‌دهد که اپیک گیمز قصد دارد به شکل کامل، عرضه بازی خود را در بزرگ‌ترین پلتفرم توزیع دیجیتال برنامه‌های اندرویدی یعنی Google Play Store نادیده بگیرد.

صحبت‌های جدید که توسط «تیم سویینی» مدیرعامل Epic Games در مصاحبه با The Verge بیان شده، او گفته که کمپانی قصد ندارد ورژن اندرویدی بازی Fortnite را از طریق پایگاه توزیع دیجیتالی «گوگل پلی استور» عرضه کند و در عوض، این ورژن به شکل مستقیم از طریق وب‌سایت رسمی فورتنایت در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

سویینی در ادامه به دلایل پشت پرده این تصمیم نیز اشاره کرده و گفته که یک موضوع مهم دخیل در این تصمیم، این بوده که اپیک گیمز مایل به رویکرد «ارتباط مستقیم» با مشتریان است. دومین دلیل که به گفته او مهم‌تر نیز هست، این است که اپیک با این کار سود مستقیم از عرضه این بازی خواهد داشت چون به شکل معمولی، گوگل حدود ۳۰ درصد از سود توزیع فایل‌ها از طریق پلتفرم گوگل پلی استور را بر می‌دارد.

در این زمینه باید گفت که این خبر چندان هم سورپرایز کننده نیست و با در نظر گرفتن اینکه اپیک بازی فورتنایت برای PC و مک را هم به شکل مستقیم عرضه کرده - یعنی پلتفرمی که برخلاف App Store، PSN، Xbox Live یا Nintendo eShop امکان عرضه مستقیم و به حداکثر رساندن سود حاصله را می‌داده - شاید طبیعی باشد که این کمپانی سعی کند عرضه دیجیتالی بازی خودش را تا جای ممکن متکی به «بازارهای واسطه» نکند. این موضوع هم از نظر سوددهی و هم ارتباط مستقیم‌تر با مشتریان به سود اپیک گیمز خواهد بود. همچنین باید در نظر گرفت که این بازی به عنوان یک عنوان فوق محبوب، مشکلی از بابت دریافت مخاطبان جدید از پلتفرم اندروید ندارد و Fortnite برای همه کاملا شناخته شده است.

بازی Fortnite درحال حاضر برای پلتفرم‌های PS4، Xbox One، Nintendo Switch، PC، Mac و iOS در دسترس قرار دارد. گرچه ورژن اندرویدی بازی نیز تایید شده ولی تاکنون خبر رسمی درباره تاریخ عرضه مشخص نشده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.