نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 13 مرداد 1397
ساعت 13:00

برای بازی‌های Free to Play نیازی به اشتراک Nintendo Switch Online نیست

0 از 5

بازیکنان پلتفرم‌های نینتندو برای انجام بازی‌های آنلاین free to play نیازی به سرویس Nintendo Switch Online نخواهند داشت.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نینتندو پس از مدت‌ها بحث و اجرایی کردن مقدمات کار، سرانجام در ماه آینده سرویس جدید اشتراک آنلاین خود را با نام Nintendo Switch Online راه‌اندازی خواهد کرد. پس از این رویداد، بازیکنان برای اولین بار در تاریخ نینتندو برای انجام بازی‌های آنلاین، حتما می‌بایستی یک اشتراک فعال و پولی این سرویس را داشته باشند. در این زمینه رقیبان نینتندو یعنی سونی و مایکروسافت، سال‌هاست که چنین سیستمی برای انجام بازی‌های آنلاین را پیاده‌سازی کرده‌اند، این در واقع یک جبهه کاملا جدید برای نینتندو محسوب می‌شود و از همین رو، سوالات زیادی نیز مطرح خواهد شد.

یکی از سوالاتی که در این زمینه وجود دارد، درباره بازی‌های مدل free to play یا رایگان در عرضه، و پولی در محتواهای درونی خود می‌باشد که سرویس جدید نینتندو، با این قبیل بازی‌ها چگونه برخورد می‌کند. در این زمینه در کنسول‌های مایکروسافتی، حتی برای این مدل بازی‌ها نیز بازیکنان نیاز به اشتراک فعال Xbox Live برای بازی آنلاین خواهند داشت. در پلی‌استیشن ولی این موضوع تفاوت دارد و بازی‌های free to play مثل Fortnite، بدون اشتراک PS Plus نیز قابل بازی به شکل آنلاین هستند. تصمیم نینتندو در این رابطه می‌تواند بسیار مهم باشد و این به خاطر سهم بزرگی است که کنسول‌های مختلف این کمپانی در بازار صنعت گیم دارند.

در این زمینه، نینتندو ظاهرا قصد دارد روشی را که سونی و پلی‌استیشن در پیش گرفته‌اند را دنبال کند. خبر اخیر که اولین بار از طریق Resetera منتشر شده، به فهرست بازی‌هایی اشاره می‌کند که برای بازی آنلاین در نینتندو، نیاز به اشتراک پولی نخواهند داشت. در این فهرست درحالی که بازی‌های پولی نظیر ماین‌کرفت را نیازمند این اشتراک معرفی کرده، بازی‌های free to play مثل Paladins یا Fortnite را بی‌نیاز به استراک پولی فهرست کرده است. به این ترتیب اگر یک کنسول سوییچ دارید و قصد دارید بازی فورتنایت را انجام دهید، شما نیازی به اشتراک فعال و پولی Nintendo Switch Online نخواهید داشت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.