نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 13 مرداد 1397
ساعت 16:00

اینسامنیاک برنامه‌ای برای ساخت یک Resistance دیگر ندارد

0 از 5

استودیو اینسامنیاک گیمز به تازگی گفته که برنامه‌ای برای ساخت یک Resistance دیگر ندارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو خوش‌نام Insomniac Games این روزها خودش را مهیای عرضه بازی شدیدا مورد انتظار Marvel’s Spider-Man می‌کند؛ بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 که قرار است در ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) نیز منتشر شود و اخیرا خبر گلد شدن بازی را نیز در بازی‌مگ مطالعه کردید. با توجه به پایان یافتن این پروژه، برخی طرفداران اخیرا اظهار امیدواری کردند که اینسامنیاک در ادامه کار، مجددا به سری بازی‌های Resistance برگردد، و بازی جدیدی از این مجموعه را تولید کند. با توجه به اشارات جدیدی که مطرح شده، این دسته از طرفداران نباید امیدواری چندانی داشته باشند.

اخیرا جیمز استیونسون از اینسامنیاک گیمز، در مصاحبه با Finder مورد سوال واقع شد که آیا این احتمال وجود دارد که استودیو سرانجام در یک روز، مجددا بخواهد به دنیای Resistance، بازی‌های شوتر اول شخص عصر PS3 برگردد؟ پاسخ استیونسون در این زمینه منفی بود و گفت که این موضوع را بعید می‌داند.

اگر آدم اهل شرط‌بندی باشم، این یک احتمال خیلی بعیدی از دید من است. ولی این را هم در طول این همه سال یاد گرفتم که هرگز نگویم هرگز. فکر می‌کنم بیرون طرفداران خیلی زیادی وجود دارند که خاطرات زیادی از Resistance دوره PS3 دارند. پس بله هرگز نگوییم هرگز. فقط موضوع این است که ما برنامه‌ای برای ساخت یک بازی دیگر از این سری در آینده نداریم.

سوال بعدی در این زمینه بود که آیا احتمال دارد یک استودیو دیگر وظیفه ساخت یک بازی دیگر از سری را برعهده بگیرد؟ استیونسون در پاسخ گفت که این موضوع وابسته به سونی است چون آن‌ها مالک IP هستند:

مطمئن نیستم. به طور مشخص توسعه‌دهندگان دیگری هم بودند که برای مثال ورژن پورتابل بازی [بازی Resistance: Retribution سال ۲۰۰۹ - استودیو Bend] را برای PSP و ویتا [بازی Resistance: Burning Skies سال ۲۰۱۳ - استودیو nStigate Games] را ساختند. درواقع تصمیم‌گیرنده در این رابطه سونی است که مالک این IP هستند. پس فکر می‌کنم که اگر آن‌ها خیلی مایل به ساخت Resistance 4 باشند و ما هم توانیم یا نخواهیم بازی را بسازیم، آن‌ها می‌توانند به شکل کامل ساخت بازی را به استودیو دیگری بسپارند. این کاملا بستگی به تصمیم سونی دارد.

آخرین بازی از خط اصلی این سری «Resistance 3» بود که توسط اینسامنیاک و در سال ۲۰۱۱ برای پلی‌استیشن 3 عرضه شد. این بازی که ستایش‌های زیادی هم از جانب منتقدین دریافت کرد، ولی از نظر فروش با موفقیت پیش‌بینی شده مواجه نشد. احتمالا به خاطر همین موضوع نیز بوده که سونی تاکنون برای آوردن این سری به PS4 تمایلی نداشته است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.