نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 14 مرداد 1397
ساعت 08:00

نینتندو رسما نحوه تلفظ NES را مشخص کرد

0 از 5

نینتندو پس از چند دهه، نحوه تلفظ صحیح نام کنسول NES را روشن کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نینتندو قدیمی‌ترین بازیگر صنعت گیم در میان کنسول‌داران فعلی است و ردپای این شرکت ژاپنی در دنیای مدرن گیمینگ، به بیش از ۳۰ سال گذشته نیز می‌رسد. اولین کنسول خانگی این کمپانی ژاپنی، «NES» (مخفف Nintendo Entertainment System - سیستم سرگرمی نینتندو) نام داشت که در سال ۱۹۸۳ وارد بازار شد. در زمینه این کنسول بسیار محبوب، طرفداران مدت‌هاست که پیرامون تلفظ صحیح نام کنسول بحث داشتند و ظاهرا نینتندو حالا پس از گذشت چند دهه، به شکل رسمی نحوه تلفظ نام این کنسول را فاش کرده است.

تاکنون تلفظ‌های مختلف و فراگیری درباره نام این کنسول وجود داشته از تلفظ به شکل «Nez» تا «Ness» مطرح بوده و برخی حتی به شکل جداگانه «N-E-S» نیز از این کنسول یاد کرده‌اند. اخیرا یک کاربر توییتر با اشاره به یکی از بخش‌های موزه ورژن ژاپنی بازی Wario Ware Gold، به نحوه تلفظ صحیح نام کنسول پرداخته است. در این پست اشاره شده که به تایید نینتندو، نحوه صحیح تلفظ نام NES به شکل «Ness» (نِس) بوده است. با این حال نکته‌ای که وجود دارد، این است که این تایید رسمی پس از گذشت این همه سال، شاید نتواند تغییر چندانی ایجاد کند و بسیاری از گیمرها، مدت‌هاست که نام کنسول را به شکلی که عادت کرده‌اند تلفظ می‌کنند. با این وجود، این تاییدیه رسمی شاید بتواند پایانی بر مجادلات قدیمی که بر سر تلفظ درست نام این کنسول وجود داشته باشد. شما در ادامه متن این پست توییتری را مشاهده می‌کنید:

Ness for NES

در موزه بخش ورژن ژاپنی Wario Ware Gold، شما می‌توانید چند اسلاید در زمینه Famicom باز کنید. این شامل یک تصویر از NES می شود. در توضیح، نینتندو خودش گفته که تلفظ درست NES به شکل «Ness» است.

کنسول NES یکی از محبوب‌ترین و کلیدی‌ترین سیستم‌های گیمینگ در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی است. نینتندو پس از چند دهه، ورژن‌های کوچک‌تری نیز از این کنسول عرضه کرده که ماه گذشته، کنسول NES Classic Editon موفق شد «پر فروش‌ترین کنسول ماه ژوئن» نیز بشود، که در ماه اخیر و براساس آن آمار در بازار آمریکا، فروشی فراتر از حتی کنسول‌های نسل هشتمی PS4 و XBox One داشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.