نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 21 مهر 1397
ساعت 08:00

Capcom می‌خواهد بازی‌های مهم خود را سالانه عرضه کند

5 از 5

در گزارش اخیر کپ‌کام این شرکت گفته که قصد دارد هر سال، حداقل یک بازی جدید را از میان IP های اصلی خودش عرضه کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت کپ‌کام در نسل هشتم، موفق به ثبت کارنامه بسیار موفقی شده است. این کمپانی ژاپنی، در طول چند سال اخیر موفق به احیای تعدادی از عناوین خاطره‌انگیز اما تکراری خود شده بود؛ سری بازی‌هایی نظیر Resident Evil و Monster Hunter مهم‌ترین مثال‌ها از این دست هستند که کپ‌کام جدیدترین نسخه‌های این IP ها را با نوآوری‌ها و حرف‌های تازه عرضه کرد و درنهایت هم ثمره این تصمیم خود را در استقبال عالی منتقدان و طرفداران مشاهده کرد. در این زمینه و با توجه به تازه‌ترین گزارش سالانه خود به تحلیلگران و سهامداران، به نظر می‌رسد که کپ‌کام قصد دارد همچنان با همین رویکرد کار خود را دنبال کند.

در یکی از جالب‌توجه ترین بخش‌های این گزارش، کپ‌کام گفته که قصد دارد در یک برنامه مداوم، عناوین اصلی و پرچمدار خود را به شکل سالانه عرضه کند. البته در این زمینه نیاز به این شفاف‌سازی هست که این جمله، به معنی سالانه کردن همه عناوین اصلی مثل Resident Evil یا Monster Hunter نیست، بلکه شرکت می‌خواهد در هر سال، حداقل یک بازی جدید از کاتالوگ IP های اصلی‌اش را عرضه کند. در این ارتباط، البته باید گفت که کپ‌کام چند سالی هست که دقیقا همین کار را هم انجام می‌دهد و آن‌ها برای مثال در سال ۲۰۱۵ بازی Street Fighter 5، در سال ۲۰۱۶ بازی Resident Evil 7، و در سال ۲۰۱۷ نیز بازی Monster Hunter World را عرضه کردند. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ نیز یک بازی بزرگ یعنی Devil May Cry 5 و یک بازی ریمیک اما بزرگ دیگر یعنی Resident Evil 2 را هم منتشر خواهند کرد.

کپ‌کام در بخش دیگری از گزارش خود به پتانسیل IP هایی که مدت‌هاست خاموش بوده‌اند اشاره و گفته که ساخت عناوین جدید گرچه حتما در دستور کار قرار دارد، ولی آن عناوین نیز در موفقیت طولانی‌مدت حیاتی هستند. به علاوه، کپ‌کام گفته که ادامه موفقیت دو پلتفرم پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، و همچنین اضافه شدن یک پلتفرم موفق دیگر یعنی نینتندو سوییچ باعث شده تا بازار کنسولی شرایط مساعدی داشته باشد. به نظر این اشارات می‌تواند به معنی افزایش مشارکت و پشتیبانی کپ‌کام از هر سه پلتفرم در آینده باشد.

کپ‌کام در سال ۲۰۱۹، ابتدا بازی Ominusha: Warlords HD را در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی)، بازی Resident Evil 2 را در ۵ ژانویه (۵ بهمن) و بازی Devil May Cry 5 را هم در ۸ مارس (۱۷ اسفند) عرضه خواهد کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.