نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 22 مهر 1397
ساعت 08:00

ظاهرا مصرف بالای منابع CPU در Odyssey به خاطر Denuvo نیست

0 از 5

به نظر مشکلات مصرف منابع بالای CPU در بازی Assassin’s Creed Odyssey مشابه مشکلات بازی Arkham Knight است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی سال گذشته Origins و حتی عنوان اخیرا منتشر شده Assassin’s Creed Odyssey روی پلتفرم PC، با مشکلاتی از نوع مصرف بالا و غیرمعمول منابع CPU مواجه بوده‌اند. در این زمینه هم باورها بر این بوده که دلیل چنین اتفاقی، استفاده هر دو این عناوین از نرم‌افزار ضد کرک Denuvo است. با این حال یک بررسی جدید از جانب یک مادساز مشهور به نام Kaldaien نشان می‌دهد که این اتفاق، ناشی از مشکلی از ناحیه دیگری است.

این ماد ساز اخیرا در صفحه GitHub گفته که مصرف بالای منابع CPU در این بازی، در واقع به دلیل ضعف مدیریت منابع اضافی درایور است؛ به این ترتیب که با توجه به وجود داشتن یک سقف پردازشی منابع محافظه‌کارانه برای تکسچرها، این باعث می‌شود که هر ساعت صدها هزار بار منابع مختلف با بارگذاری‌های مجدد و پیاپی مواجه باشند. به این ترتیب اگر این بازی از روی هارددیسک‌های پرسرعت‌تر SSD نیز اجرا شود، این بارگذاری‌های مجدد بسیار بیشتر و در نتیجه مصرف منابع CPU نیز بسیار بیشتر از اجرا روی هارددیسک‌های معمولی می‌شود. به گفته این مادساز، چنین مشکلی قبلا و در زمان عرضه نسخه PC بازی Batman Arkham Knight نیز پیش آمده بود؛ نسخه‌ای که سازندگان بازی برای بهبود عملکرد آن از همکاری کمپانی Nvidia بهره گرفتند. Kaldaien در این ارتباط گفته که چنین مشکلی درحال حاضر باید به راحتی قابل رفع باشد:

این مشکل باید به سادگی قابل رفع باشد. به شکل مشخص، سازندگان بازی تمرکز کامل خودشان را روی نسخه‌های کنسولی بازی گذاشتند چون با در نظر گرفتن بررسی، آن‌ها هیچ توجهی به نحوه بازدهی PC با هارددیسک‌های پر سرعت‌تر نداشته‌اند. به این ترتیب اگر شما هارددیسک‌های پرسرعت‌تری (برای مثال از نوع SSD) داشته باشید یا CPU شما تعداد هسته‌های بیشتری داشته باشد، در این حالت با کابوس‌های بیشتری از عملکرد بازی روی PC مواجه می‌شوید. این موضوع نشان‌دهنده تمرکز سازندگان روی نسخه کنسولی بازی محسوب می‌شود.

به هر شکل یوبی‌سافت هم اخیرا برای نسخه PC این بازی آپدیت جدیدی منتشر کرد که به دارندگان CPU های قدیمی‌تر و فاقد پشتیبانی AVX نیز اجازه اجرای بازی را می‌دهد. به علاوه این آپدیت شامل فیکس‌هایی برای مشکلات پایداری بازی و رفع برخی باگ‌های مهم نیز بود. این شرکت همچنین به تازگی، یک آپدیت مخصوص Xbox One نیز برای رفع مشکل کرش کردن بازی در زمان شروع کمپین تازه در این پلتفرم نیز منتشر کرده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.