نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 21 مهر 1397
ساعت 13:00

براساس یک بررسی Fallout 76 در Xbox One X ناامیدکننده است

0 از 5

براساس تحلیل Digital Foundry از ورژن‌های اولیه نسخه Xbox One X بازی Fallout 76، این بازی فاکتورهای ناامیدکننده‌ای را نشان داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اگر از دید فنی به عناوین سال‌های اخیر Bethesda توجه شود، باید گفت که این کمپانی حالا مدت‌هاست که دیگر به عنوان یکی از پیشگامان اصلی تکنولوژی در صنعت گیم محسوب نمی‌شود. باید گفت که دیگر زمان بازی مثل The Elder Scrolls 4: Oblivion گذشته که در دوران خود، تعیین کننده استانداردهای جدید نسل جدید کنسول‌ها محسوب می‌شد، و از آن زمان بیش از ۱۰ سال گذشته است. در نسل هشتم، تنها بازی جدید استودیو Bethesda، بازی Fallout 4 بود که هرگز برنده هیچ جایزه‌ بزرگی پیرامون مباحث فنی و گرافیکی نشده است. آن‌ها در این نسل غیر از فال‌اوت 4، تعدادی از عناوین قدیمی‌تر خود را در قالب نسخه‌های مختلف VR عرضه کردند و بازی بزرگ بعدی آن‌ها، Fallout 76 نیز حدود یک ماه دیگر منتشر می‌شود.

پیرامون بازی Fallout 76، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در کمپین تبلیغاتی بازی تمرکز بیشتر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان بوده است. اخیرا Digital Foundry یک بررسی کامل از ورژن‌های اولیه نسخه Xbox One X این بازی انجام داده که ظاهرا نتایج آن ناامید کننده هستند. براساس گزارش دیجیتال فاندری، بازی فقط دارای یک آپشن یعنی اجرا روی نرخ فریم ۳۰ بوده که به شکل مداوم نیز با افت فریم مواجه می‌شده است. به علاوه حتی در برخی مناطق، نرخ فریم حتی به زیر ۱۰ نیز رسیده که با در نظر گرفتن اجرا روی سخت‌افزاری بسیار قدرتمند، چنین میزان افت فریم فاجعه محسوب می‌شود. در ادامه نیز ذکر شده که پس از گذشتن از مسافتی مشخص، سایه‌ها با نرخ فریم ناهماهنگ ۱۵ فریم بر ثانیه رندر می‌شوند. همچنین درحالی که بازی با رزولوشن 4K واقعی اجرا می‌شود، تکسچرها با کیفیتی بسیار نازل نمایش پیدا می‌کنند و گاهی اوقات حتی افت رزولوشن به ابعاد 2880x2160p (که ۷۵٪ ابعاد 4K استاندارد است) هم مشاهده شده است.

البته گفتنی است که این بررسی، روی ورژن‌های اولیه نسخه Xbox One X صورت گرفته و درحالی که قطعا این گزارش از تعدادی فاکتور بسیار ناامیدکننده حکایت دارد، ولی این امید وجود دارد که سازندگان در طول چند هفته باقی‌مانده تا انتشار بازی، به رفع این مشکلات بپردازند. البته در این ارتباط، Digital Foundry نیز گفته که با اعلام بتزدا، این استودیو حتما مشکلات افت فریم ریت و باگ‌ها را تا قبل از عرضه رسمی بازی برطرف می‌کند.

بازی Fallout 76 قرار است در روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شود.

برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.