نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 25 مهر 1397
ساعت 08:00

به گفته سونی مشکل Messaging کنسول PS4 حل شد

0 از 5

سونی اخیرا گفته که گلیچ گزارش شده برای سیستم پیام‌رسانی PS4، به سادگی قابل رفع است و نیازی به Factory Reset کردن کنسول نیست.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی به تازگی اعلام کرده که مشکل کرش کردن کنسول بواسطه ارسال نوع خاصی از پیام‌هایی که از طریق سیستم پیام‌رسانی PS4 در این پلتفرم ایجاد می‌شدند برطرف شده است. این باگ که اولین بار در reddit مطرح شد، اندکی بعد توسط سونی تایید شد و آن‌ها قول دادند که برای رفع گلیچ کار می‌کنند و حالا، آن‌ها علاوه بر ارائه یک راهکار عملی در آپدیت بعدی این مشکل را رفع می‌کنند.

به گفته سونی، این پیام‌های مخرب از نوع خاصی از کاراکترهای ناشناخته استفاده می‌کردند که باعث کرش کردن کنسول می‌شود. این حتی در برخی اوقات، باعث ایجاد یک حلقه کرش (کرش شدن پیاپی) در کنسول شده و مانع شروع به کار طبیعی سیستم، اجرای بازی یا اپلیکیشن‌های مختلف می‌شود. در این رابطه بازیکنان می‌توانند در آینده از این گونه مشکلات، با Private کردن سیستم پیام‌رسانی و دریافت پیام تنها از جانب دوستانشان جلوگیری کنند.

در توییتی که حساب رسمی سونی بریتانیا ارسال کرده، این شرکت گفته که گلیچ گزارش شده باعث قفل شدن کنسول نمی‌شده، بلکه سیستم را درگیر یک حلقه کرش می‌کرده که کم‌تر از ۵ دقیقه می‌توان این مشکل را رفع کرد. سونی توصیه کرده که بازیکنان این پیام‌ها را ابتدا از طریق اپلیکیشن موبایل پلی‌استیشن حذف کنند. در مرحله بعد کنسول خود را در حالت Safe Mode روشن و در ادامه Option 5 را انتخاب کنند. این کار باعث فیکس شدن مشکل خواهد شد و نیازی به Factory Reset کردن کنسول نیست. سونی همچنین یک فیکس برای این گلیچ نرم‌افزاری و هرگونه مشکلات مشابه از طریق سیستم Messaging سیستم نیز آماده کرده که در آپدیت بعدی در سیستم اعمال می‌شود. به علاوه، سونی از بازیکنانی که چنین تجربیاتی را دارند و کاربر خطاکار را شناسایی کرده‌اند، خواسته که این بازیکنان را از طریق ابزارهای گزارشی پلی‌استیشن ریپورت کنند.

این مشکل همان‌طور که اشاره شد، اولین بار توسط یک کاربر reddit که مشغول انجام بازی Rainbow Six Siege بود مطرح شد؛ این کاربر ابتدا یک پیام از عضوی از تیم رقیب دریافت و پس از باز کردن پیام در کنسول، موجب قفل شدن کنسول خودش و همه هم‌تیمی‌هایش در بازی شد. این مشکل البته فقط روی یک عضو تیم که سیستم Messaging او روی حالت Private بوده تاثیری نداشته است. به گفته این کاربر، آن‌ها بعد از این به کلی دسترسی‌شان روی کنسول قطع و مجبور به برگرداندن کنسول به تنظیمات کارخانه شدند. به علاوه برخی گزارش‌های دیگر نشان می‌داد که این قبیل مشکلات، حتی با ظاهر شدن Notification پیام‌های مخرب در سیستم هم روی کنسول چنین اثری را می‌گذاشته است. به هر شکل و با توجه به توضیحات سونی، در این گونه مواقع نیازی به Factory Reset کردن کنسول نیست و از طریق روش اشاره شده، می‌توان مشکلات را حل کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.