نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 25 مهر 1397
ساعت 09:00

یک کارمند سابق راک‌استار از شرایط دشوار کاری در آنجا می‌گوید

5 از 5

یک کارمند سابق راک‌استار می‌گوید که در دوره GTA IV، کار کردن در این شرکت مثل این بود که کسی تفنگ روی پیشانی شما نشانه گرفته باشد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از مصاحبه چند روز پیش دن هاسور، نائب‌رئیس و یکی از بنیانگذاران راک‌استار و مطرح شدن این موضوع که در مواقعی از فرایند توسعه Red Dead 2، برخی کارکنان تا ۱۰۰ ساعت در هفته نیز کار می‌کردند، موج انتقادی بزرگی ایجاد شد که باعث شد هاوسر یک مصاحبه دیگر برای شفاف‌سازی صحبت‌های قبلی خود انجام دهد. او در این صحبت‌ها، گفت که تنها ۴ نفر از اعضای تیم ارشد نویسندگان، فقط برای سه هفته در سال ۲۰۱۸ در چنین شرایطی قرار گرفتند و برای سایر کارکنان این شرکت، ابدا هیچ گونه شرایط اجباری وجود ندارد.

فارغ از این صحبت‌ها، اخیرا تعدادی از کارمندان سابق این استودیو مشهور از طریق شبکه‌های اجتماعی، برخی از داستان‌های دوره کار در این شرکت را فاش کرده‌اند. یکی از این افراد، Job J Stauffer از بنیانگذاران استودیو Orpheus Self-Care Entertainment و کارمند سابق Rockstar و Telltale Games است. او در توییتی در واکنش به این گزارش‌ها، گفته که «مدت‌هاست که از راک‌استار جدا شده ولی زمانی که در این شرکت روی GTA IV کار می‌کرد، شرایط کار مثل این بود که کسی تفنگ روی پیشانی شما نشانه گرفته باشد!» او در این ارتباط گفت:

تقریبا ۱۰ سالی هست که از راک‌استار جدا شدم ولی می‌توانم به شما اطمینان بدهم که در دوره GTA IV، کار کردن مثل این بود که کسی تفنگ روی پیشانی شما نشانه گرفته باشد. «شنبه و یکشنبه هم اینجا باشید، چون ممکن است دن و سم هاوسر سرزده بیایند و آن‌ها می‌خواهند ببینند که همه کارمندان، مثل خودشان به سختی کار می‌کنند!»

Stauffer سپس در یک پست دیگر به یادآوری یک خاطره دیگر پرداخت که به توبیخ شدن در این شرکت، به خاطر یک روز خانه‌نشینی به خاطر بیماری می‌پردازد.

برای مثال یک نمونه هشتم یا نهمی هم بود که من بیماری آنفلوآنزا گرفتم و نیاز به یک روز مرخصی داشتم. انجام شد و پیش دکتر رفتم. او برایم نوعی دارو نوشت که در ادامه مشخص شد باعث ایجاد نوعی آلرژی در من می‌شود. من یک توییت با عکسی در این رابطه ارسال کردم. بعد از این مشخص شد که این توییت و عکس توسط آن‌ها دیده شده و من را مورد بازخواست قرار دادند که چرا سر کار نیامدی و در عوض وقتت را در توییتر تلف می‌کنی! این یک داستان واقعی بود.

باید گفت که این گونه صحبت‌ها، در تضاد با اطمینان خاطر دادن دن هاوسر در مصاحبه قبلی‌اش قرار می‌گیرد، که گفته بود هیچ کارمندی در راک‌استار، مجبور به کار در شرایط دشوار نمی‌شود. البته باید گفت که Stauffer در زمان ساخت پروژه Red Dead Redemption 2 در این استودیو حضور نداشته و ممکن است شرایط به نسبت ۱۰ سال گذشته متفاوت‌تر شده باشد. بازی «رد دد ردمپشن 2» حدود ۱۰ روز دیگر در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای دو پلتفرم پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.