نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 29 مهر 1397
ساعت 13:00

دارنده رکورد تروفی‌های پلی‌استیشن بیش از ۱۷۰۰ تروفی پلاتینیوم دارد

5 از 5

اخیرا نام یک کاربر پلی‌استیشن، به عنوان دارنده بیشترین تروفی‌های پلاتینیوم در «کتاب رکوردهای گینس» ثبت شده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سیستم تخصیص تروفی حالا بیش از یک دهه است که در اکوسیستم پلی‌استیشن جا افتاده، و بازیکنان این کنسول‌ها اغلب از آن برای نمایش تسلط خود به بازی‌ها استفاده می‌کنند. درحالی که در اکوسیستم ایکس‌باکس نیز سرویس مشابه اما قدیمی‌تر اچیومنت‌ها وجود دارد، و بازیکنی مثل «Stallion83» حدود ۱ میلیون gamerscore در این سیستم جمع‌آوری کرده، در پلی‌استیشن نیز چنین بحث‌هایی درباره بیشترین بازیکنان دارای «تروفی پلاتینیوم» وجود دارد. در این ارتباط، ولی یک کاربر مدت‌هاست که در صدر فهرست دارندگان بیشترین تروفی پلاتینیوم قرار دارد و اخیرا نیز نام او در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

بازیکن بحرینی۳۴ ساله، Hakam Karem هم‌اکنون با بیش از ۱۷۰۰ تروفی پلاتینیوم در صدر این فهرست قرار دارد و بابت این دستاورد بزرگ، نام او نیز به تازگی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید. کسب تروفی پلاتینیوم، به معنی کسب همه تروفی‌ها و چالش‌های تعیین شده در یک بازی محسوب می‌شود. به این ترتیب چیزی که باعث تمایز کار Karem در مقایسه با Stallion83 می‌شود، این است که gamerscore های ایکس‌باکس به معنی مجموع امتیازات جمع‌آوری شده از طریق تکمیل اچیومنت‌های بازی‌هاست و به این ترتیب، میزان gamerscore نشان‌دهنده تعداد بازی‌هایی که همه چالش‌های آن تکمیل شده نیست. ویژگی که فقط از طریق تروفی پلاتینیوم، برای تکمیل همه چالش‌های یک بازی قابل نمایش است.

البته این دستاورد Karem نیز مثل سایر ترفندهایی که جویندگان تروفی به کار می‌برند، فاقد حرف و حدیث نبوده و این کاربر بحرینی نیز از روش‌هایی مثل انجام یک بازی در پلتفرم‌های مختلف، به دفعات استفاده کرده است. برای مثال بازی نظیر فصل اول Telltale’s The Walking Dead قابل تجربه روی پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن ویتا و پلی‌استیشن 3 است که هر کدام از نسخه‌ها، برای خود لیست تروفی‌های جداگانه ولی یکسان دارند. از دیگر ترفندهای Karem نیز انجام یک بازی در نسخه‌های منطقه‌ای مختلف آن بوده است. همچنین خرید به روش cross-buy بازی‌ها که روی PS4 و ویتا قابل تجربه بوده و با کسب یک تروفی در هر پلتفرم، تروفی مشابه روی پلتفرم دیگر نیز برای بازیکن ثبت می‌شود. البته سونی نیز اخیرا به این مباحث واکنش نشان داده و مدتی پیش بسیاری از بازی‌ها که به این شکل عمل می‌کردند را از فروشگاه خود حذف کرده بود.

در هر صورت، بسیاری از تروفی‌های این کاربر بدون ترفند خاص و از طریق تکمیل بازی‌های منحصر به فرد ثبت شده است. این بازیکن، از سال ۲۰۰۸ شکار تروفی‌ها را شروع کرده و پس از کسب این میزان تروفی پلاتینیوم، او به شکل متوسط هر سال ۱۷۰ بازی را تکمیل کرده است. نکته جالب‌تر پیرامون او، این است که فقط در همین ماه اکتبر موفق به کسب ۳۲۰ تروفی پلاتینیوم شده است! همچنین او با ۱۶۹۱ تروفی پلاتینیوم رکورد خود در گینس را ثبت کرده که این تعداد، حالا ۱۷۲۴ است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.