نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 08 آبان 1397
ساعت 13:00

مایکروسافت روی کنترلرهایی مشابه Switch برای موبایل و تبلت کار می‌کند

5 از 5

مایکروسافت به تازگی طرح‌های آزمایشی از کنترلرهای جداشونده و مخصوص دیوایس‌های هوشمند را به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت زمانی که سرویس ابری xCloud را معرفی کرد، این وعده را داده بود که روش‌هایی را فراهم می‌کند که بازیکنان بتوانند تجربه خوبی از اجرای بازی‌های ایکس‌باکس وان روی دیوایس‌های هوشمند نظیر موبایل یا تبلت داشته باشند. با در نظر گرفتن این وعده که تجربه بازی‌ها به روش استریمی، کاملا مشابه بازی کردن روی سخت‌افزار خانگی خواهد بود، پیش‌بینی می‌شد که مایکروسافت غیر از تایید استفاده از کنترلر خود ایکس‌باکس وان، روی روش‌های مختلفی برای بخش کنترل این بازی‌ها هم کار می‌کند. حالا، به نظر می‌رسد که یکی از این روش‌ها، کنترلرهایی قابل نصب و خروج مشابه جوی‌کان‌های نیننتدو سوییچ باشد.

در این زمینه یک گزارش تحقیقاتی که اخیرا توسط این شرکت منتشر شده، به کنترلرهای مجزایی اشاره می‌کند که قابلیت یکی شدن و یا دو قسمت شدن را دارند، و می‌توان آن‌ها را به طرفین دیوایس‌های هوشمند متصل کرد. براساس این گزارش، هر دو قسمت چپ و راست مجهز به بلوتوث‌های جداگانه با مصرف انرژی پایین هستند و در هر کدام از این دو کنترلر کوچک، میکروکنترلر و باطری مجزا نیز تعبیه شده است. این دو کنترلر مجزا از طریق یک داک به یکدیگر نیز متصل می‌شوند که قابلیت شارژ آن‌ها را خواهد داشت. شما در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده در این گزارش را مشاهده کنید.

 microsoft phone controller image

microsoft phone controller image 3

گفتنی است که نکته جالب دیگری هم که در این گزارش وجود دارد، این است که مایکروسافت اشاره مستقیمی هم به کنسول Switch و حتی کنسول‌های قابل حمل دیگری نظیر PSP سونی هم داشته است. آن‌ها در توصیف این کنترلرها نیز از عبارت «عهدنامه‌ای برای ارزش موبایل گیمینگ با کنترل‌های فیزیکی» استفاده کرده‌اند. البته این موضوع چندان هم عجیب نیست و در نگاه اول، این ایده مایکروسافت مشابه Joyconهای کنسول موفق نینتندو سوییچ به نظر می‌رسد. گزارش مایکروسافت در این رابطه چنین می‌نویسد.

پلتفرم‌های قابل حملی مثل Sony PlayStation Portable ، Nintendo DS یا Switch کنسول‌هایی کاملا اختصاص‌یافته به حالت قابل حمل هستند که از طریق ارائه کنترلرهای فیزیکی، بر محدودیت‌ها چیره شدند ... موفقیت نینتندو سوییچ نشانه‌ای از ارزش‌های موبایل گیمینگ از طریق کنترل‌های فیزیکی است.

در هر صورت ذکر این نکته کاملا ضروری است که این طرح‌ها، گرچه توسط خود مایکروسافت منتشر شده‌اند، ولی در مرحله آزمایشی و prototype قرار دارند و مشخص نیست که این ایده، درنهایت عملی بشود و حتی اگر عملیاتی شد، دقیقا مشابه همین طرح‌ها باشد. با این حال آنچه قطعی است، سرمایه‌گذاری کلان مایکروسافت روی بخش گیم استریمینگ و تعهد آن‌ها به ارائه تجربه‌ای عالی از طریق xCloud است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.