نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 18 آبان 1397
ساعت 08:00

عملکرد Black Ops 4 در سه هفته اول بسیار فراتر از نسخه سوم بود

0 از 5

با توجه به گزارش مالی اخیر کمپانی اکتیویژن، Call of Duty: Black Ops 4 در سه هفته اول عملکرد بهتری را در مقایسه با Black Ops 3 داشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ علیرغم همه ریسک‌های سنگین اکتیویژن و تری‌آرک با Call of Duty: Black Ops 4، به نظر می‌رسد که این بازی «کاملا چندنفره، فاقد کمپین تک‌نفره داستانی و متمرکز روی ژانر بتل رویال در سری ندای وظیفه»، یک موفقیت کامل برای سازندگانش بوده است. این موضوع در گزارش مالی تازه اکتیویژن که اخیرا منتشر شده، بازتاب داشته و در آن، مشخص می‌شود که بازی «بلک آپس 4» در سه هفته اول انتشار خود عملکرد بهتری را نسبت به Black Ops 3 داشته است. با در نظر گرفتن اینکه Black Ops 3 یکی از پرفروش‌ترین عناوین تاریخ سری، در مجموعه‌ای که در خودش انبوهی از بازی‌های پرفروش را دارد بوده است، آمار لانچ Black Ops 4 قطعا نشان از یک شروع قدرتمند داشته است.

در گزارش تاره، مشخص می‌شود که Black Ops 4 عملکردی حتی بسیار بهتر روی پلتفرم PC داشته که این هم، با در نظر گرفتن عدم عرضه از طریق استیم و انتشار بازی از طریق پلتفرم Battle.net بوده است. به شکل دقیق‌تر، عملکرد این بازی روی PC سه برابر بهتر از Black Ops 3 بوده که آن هم از طریق پلتفرم محبوب و پرمخاطب Steam منتشر شده بود. این آمار اگر یک نتیجه روشن را برای اکتیویژن داشته باشد، این است که عناوین آینده سری نیز می‌توانند به جای استیم، از طریق پلتفرم Battle.net بلیزارد برای PC منتشر شوند. با در نظر گرفتن اینکه Battle.net پلتفرم اختصاصی آن‌ها است و عرضه از این طریق، جلوی شراکت در سود بازی با Valve را هم می‌گیرد.

در موفقیت Call of Duty: Black Ops 4، بدون شک ماد بتل رویال این بازی یعنی Blackout نقشی بسیار مهم را ایفا کرده و این ماد، از زمان اولین تجربه‌ها در دوره بتای بازی موفق به جلب نظر طرفداران شده بود. این تمرکز البته برای اولین بار در این سری هم بوده است؛ مجموعه‌ای که در طول حیات خود، عمدتا روی کمپین‌های تک نفره و داستانی تکیه داشته است که در بازی جدید تقریبا حذف شده است. باید دید که موفقیت اکتیویژن در جایگزین کردن حالت بتل رویال، روی عناوین آینده این سری هم تاثیر گذار خواهد بود یا خیر.

بازی «کال آو دیوتی بلک آپس 4» هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.