نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 19 آبان 1397
ساعت 08:00

Nintendo Switch Online کار خود را خوب شروع کرده است

0 از 5

مدیرکل شرکت نینتندو صحبت‌های تازه‌ای از عملکرد اولیه سرویس Nintendo Switch Online مطرح کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نینتندو پس از سال‌ها ارائه خدمات آنلاین در پلتفرم‌هایش به شکل رایگان، در سپتامبر سرانجام سرویس آنلاین ویژه و اشتراکی Nintendo Switch Online را راه‌اندازی کرد. این نه فقط یک دروازه برای استفاده از همه خدمات آنلاین، بازی چندنفره و قابلیت ذخیره در فضای ابری است، بلکه شامل تعدادی سرویس دیگر از جمله دسترسی به بازی‌های کلاسیک، تخفیف در خرید و ... هم می‌شود. با این حال برای این سرویس، از همان ابتدا گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که ارزش محتواهای ارائه شده، به اندازه‌ای نیست که حق اشتراک برای بازی پرداخت شود و نگرانی‌هایی از عدم تمدید اشتراک بازیکنان مطرح بود.

اخیرا مدیرکل شرکت نینتندو یعنی Shuntaro Furukawa، در جریان یک نشست پرسش و پاسخ به سوالاتی در این زمینه پاسخ داد و گفت که سرویس اشتراکی و آنلاین این شرکت، «یک دوره راه‌اندازی و لانچ خوب را پشت سر گذاشت». با این وجود، نینتندو البته مایل نیست آمارهای دقیق‌تری از تعداد مشترکین و نسبت‌های مختلف را ارائه کند چون به گفته آن‌ها، این سرویس به تازگی راه‌اندازی شده و در این بازه زمانی کم نمی‌توانند چنین آمارهایی در اختیار بگذارند. او در این ارتباط گفت:

ما فکر می‌کنیم که سرویس Nintendo Switch Online یک لانچ خوبی را پشت سر گذاشت، ولی این سرویس هنوز تازه کارش را شروع کرده و بنابراین، ما هنوز در این زمان برنامه‌ای برای ارائه آمارهای مشترکین و سایر آمارهای مشابه را نداریم. هدف ما از راه‌اندازی چنین سرویسی این بوده تا بتوانیم «بازی‌هایی بیشتر، ویژگی‌هایی بیشتر و جذابیت بیشتری» را به پلتفرم نینتندو سوییچ بیاوریم. برنامه فعلی ما الآن این هست که میزان رشد محبوبیت و جذابیت این سرویس را شتاب ببخشیم. نیازمند این هستیم که محتواهای این سرویس را از حالتی که الآن هست بهتر کنیم تا پایه مشترکان این سرویس به حد مشخصی برسد. بنابراین کاری که ما برای این سرویس روی آن متمرکز شدیم این موارد است و با آگاهی از اینکه رسیدن به این اهداف، زمانبر هم هستند، این احتمالا چند سال طول می‌کشد.

با در نظر گرفتن اینکه تنها کم‌تر از سه ماه از راه‌اندازی این سرویس گذشته، عدم انتشار آمارهای تفکیکی برای عملکرد سرویس به نظر منطقی است. درباره این آمارها، البته گزارش‌های مرتبطی هم وجود دارد و برای مثال مدتی پیش، فاش شده بود که اپلیکیشن موبایل این سرویس در یک بازه کوتاه، حدود ۵ میلیون بار توسط کاربران نصب شده است. با در نظر گرفتن اینکه نینتندو با این سرویس، به کلی وارد فضایی نو و از قبل تجربه نشده توسط خودشان شد، اما گزارش‌های کمی از وجود مشکل در سرویس‌ها منتشر شده که همین، می‌تواند تایید کننده صحبت‌های Furukawa در زمینه لانچ خوب این سرویس باشد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.