نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 06 مهر 1397
ساعت 13:00

اپلیکیشن موبایل Nintendo Switch Online پنج میلیون بار نصب شده است

0 از 5

به تازگی فاش شده که اپلیکیشن موبایل Nintendo Switch Online در بازه زمانی بسیار کوتاهی، روی ۵ میلیون گوشی هوشمند نصب شده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدتی پیش نینتندو رسما سرویس Nintendo Switch Online را برای ارائه سرویس‌های آنلاین و انجام بازی‌های چندنفره راه‌اندازی کرد. یکی از انتقادات عمده به این سرویس از زمان معرفی، و به خصوص پس از لانچ این سرویس، پیرامون کارکرد سیستمی این سرویس بوده است. در حالی که این کمپانی ژاپنی، تا اینجای کار روند خوبی را در ارائه خدماتی با کم ترین اختلال دنبال کرده، اما نحوه ارائه این سرویس در نوع خود با نقدهای زیادی همراه بوده است. در این زمینه برای مثال، ویژگی بسیار ساده ولی اساسی نظیر «چت صوتی» در زمان انجام بازی‌های آنلاین گرچه معمولا مورد توجه و استفاده زیادی قرار دارد اما بازیکنان، به جای اینکه امکان استفاده از ویژگی از طریق خود سیستم را داشته باشند، برای این امکان ساده حتما بایستی اقدام به نصب اپلیکیشن موبایل Nintendo کنند.

عدم امکان چت صوتی از طریق خود دستگاه و اجبار به نصب اپلیکیشن مخصوص Nintendo Switch Online روی گوشی‌های هوشمند، البته در مواردی شامل استثناء نیز شده و برای مثال بازیکنان بازی «فورتنایت» امکان چت صوتی از طریق خود کنسول را دارند. با این حال برای اکثر بازی‌ها، بازیکنان در واقع برای تجربه کامل حالت آنلاین مجبور به دانلود، نصب و همگام سازی اپلیکیشن موبایل نینتندو هستند. پیرامون این اپلیکیشن، اخیرا یک موسسه آماری اپلکیشن‌های موبایل، گزارشی تازه منتشر و اعلام کرده که این برنامه تاکنون در گوشی‌های هوشمند پنج میلیون نفر نصب شده است. این آمار، با در نظر گرفتن آخرین ارقام فروش کنسول Switch که حدود ۲۰ میلیون دستگاه بود، نشان‌دهنده نصب شدن اپلکیشن روی گوشی‌های هوشمند یک چهارم دارندگان است. در هر صورت و با در نظر گرفتن شرایطی که نینتندو ایجاد کرده، احتمالا این آمار خیره‌کننده در مدت‌زمانی محدود جای تعجبی نمی‌تواند داشته باشد.

با در نظر گرفتن اینکه تنها ۱۰ روز از زمان راه‌اندازی سرویس آنلاین می‌گذرد، حتی اگر آمار ۵ میلیون نصب اپلیکیشن نشان‌دهنده تعداد مشترکین سرویس Nintendo Switch Online هم نباشد - که بعید هم هست باشد - اما با این حال این می‌تواند نشانه پتانسیل پایه‌ای خریداران اشتراک این سرویس باشد؛ به همین خاطر هم این آمار، قطعا برای نینتندو بسیار خوشحال کننده است. همان‌طور که اشاره شد، سرویس جدید آنلاین تاحالا با نقدهای زیادی در بخش‌های مختلف مواجه بوده که یکی از آن‌ها، پیرامون مشکلات احتمالی دیتاهای ذخیره شده در فضای ابری است؛ البته این مشکل اخیرا پس از شفاف‌سازی نینتندو کاملا برطرف شده و باید دید این شرکت، در پاسخ به نقدها به محدودیت چت صوتی چه واکنشی را در آینده اتخاذ می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.