نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 02 آذر 1397
ساعت 09:00

Cyberpunk 2077 به اندازه Red Dead 2 پولیش می‌شود

5 از 5

به گفته CD Projekt RED، درسی که Red Dead 2 به آن‌ها یاد داد این است که بازی‌های بزرگ به پولیش بیشتری نیاز دارند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ عرضه پرحاشیه بازی Fallout 76 و بازخوردهای منتقدین و طرفداران که به تدریج در حال انتشار هستند، نشان می‌دهد که مفهوم «پولیش کردن» و بهینه و پایدار کردن بازی‌های بزرگ در هنگام انتشار از چه اهمیت بالایی برخوردار است. در مجموع گرچه بازی‌های جهان‌باز و بسیار بزرگ امروزی، اغلب در روز عرضه از وجود باگ و گلیچ هم به مقادیر مختلف رنج می‌برند، ولی استودیوهایی نظیر بتزدا یا حتی یوبی‌سافت در این رابطه اسم و رسمی هم از خودشان به جای گذاشتند. حتی سی‌دی پراجکت رد هم با The Witcher 3: Wild Hunt در روز عرضه، بازی بی مشکل و کم باگی منتشر نکرده بود.

با این وجود، حالا چندین سال است که سازندگان موضوع پولیش کردن را بسیار جدی‌تر گرفتند و استانداردها برای عرضه یک بازی جهان‌باز، پایدار و با باگ‌های کم، رفته رفته بالاتر می‌رود. این بالا رفتن استاندارد هم قبلا خودش را در بازی‌هایی مثل The Legend of Zelda: Breath of the Wild نینتندو یا Horizon: Zero Dawn گوریلا گیمز نشان داد، و مشخص شد که سازندگان امکان عرضه روز اول یک بازی جهان‌باز و با پایداری مطلوب را دارند. تازه‌ترین مثال هم از این دست، بازی Red Dead Redemption 2 است که به عنوان یک بازی بسیار بزرگ جهان‌باز، و شاید یکی از جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌های تاریخ موفق شد تا با میزان سرسام‌آوری پولیش خوردن، درنهایت به نقطه‌ای برسد که در روز عرضه از کیفیتی مطلوب برخوردار باشد.

استودیو CD Projekt RED اخیرا در جریان مصاحبه‌ای، اشاره کرده که رسیدن به این سطح از پولیش را برای بازی شدیدا موردانتظار خود Cyberpunk 2077 در نظر گرفته است.

بدون شک کیفیت از بنیادی‌ترین مفاهیم است. ما همه تلاش خودمان را می‌کنیم که بازی، به سطح پایداری و کیفیت Red Dead Redemption 2 و بازی‌های اخیر راک‌استار برسد. این بازی فوق‌العاده بود و خود ما نیز شدیدا شیفته آن شدیم. دریافت نقدهای فوق‌العاده، فروش خیره‌کننده. این نتایج چه درس‌هایی را به ما می‌دهد؟ خوب این به ما می‌گوید که بازی‌های خارق‌العاده به پولیش [بیشتر] هم نیاز دارند و این، دقیقا برنامه ما برای بازی Cyberpunk 2077 نیز هست.

استودیو سی‌دی پراجکت، گرچه برای عرضه بازی‌های بزرگ و بسیار باکیفیت شهرت زیادی پیدا کرده است، ولی همان‌طور که اشاره شد، آن‌ها نیز در بازی‌های اخیر خود عناوین کم بدون مشکلی را ارائه نکردند و باید دید که درسی که استودیو از بازی Red Dead Redemption 2 گرفته، خود را به چه شکل در روز عرضه Cyberpunk 2077 نشان می‌دهد.

بازی «سایبرپانک 2077» قرار است در تاریخی نامشخص برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.