نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 02 آذر 1397
ساعت 13:00

برخی بازیکنان Fallout 76 پول خود را بازپس گرفتند

5 از 5

اخیرا گزارش شده که بازیکنان نسخه رایانه‌های شخصی بازی Fallout 76 با ثبت درخواستی ساده، موفق به بازپس گرفتن هزینه تهیه این بازی شدند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ حالا بیش از یک هفته از عرضه بازی Fallout 76 می‌گذرد و همان‌طور که از گزارش‌های منتهی به انتشار و همچنین بازخوردها نسبت به دوره بتا پیش‌بینی می‌شد، طرفداران این سری با یکی از ضعیف‌ترین نسخه‌های مجموعه «فال‌اوت» مواجه هستند. عمده مشکلات گزارش شده پیرامون بازی درست مثل زمان برگزاری دوره بتا، وجود مقادیر بسیار زیادی باگ و مشکلات پایداری و بهینه نبودن بازی است که به شدت به تجربه بازیکنان صدمه زده است. در این رابطه، رفته رفته نقدهای این بازی نیز منتشر می‌شوند و مهم‌ترین نکته‌ای که از آن‌ها برداشت می‌شود، این است که Fallout 76 بازی است که هنوز به ماه‌ها زمان بیشتر تا عرضه نیاز دارد.

این بازی، اولین تجربه استودیو بتزدا در ساخت یک عنوان کاملا آنلاین و با دنیای اشتراکی بود و حتی خود سازندگان نیز پیش‌بینی این قبیل مشکلات را می‌کردند. این بازی تاکنون چند آپدیت بسیار بزرگ (با حجم‌هایی بالاتر از حجم دیتای اورجینال بازی) هم دریافت کرده که همگی نشان از آماده نبودن بازی برای عرضه دارد؛ مشکلات کلی که درنهایت باعث سرخوردگی طرفداران و بازیکنان هم شده است. در این رابطه، اخیرا فاش شده که بازیکنان نسخه پی‌سی این بازی، درخواست‌های موفقی را برای بازپس‌گیری پول خرید خودشان ثبت کرده‌اند.

بازیکنان PC در مجموع با این موضوع که عناوین مشکل‌دار به سرعت با تخفیف در قیمت مواجه می‌شوند آشنا و حتی به لطف پلتفرم‌هایی مثل استیم یا اوریجین، از امکان ثبت درخواست برای بازپس گرفتن هزینه پرداختی هم برخوردارند. با این وجود، Fallout 76 از طریق Steam برای رایانه‌های شخصی منتشر نشده و بتزدا تصمیم گرفته تا این نسخه را از طریق برنامه اختصاصی خود یعنی The Bethesda Launcher در اختیار بازیکنان قرار دهد.

اخیرا بعضی بازیکنان از طریق ResetEra گزارش کردند که موفق شدند هزینه پرداختی برای خرید نسخه پی‌سی بازی Fallout 76 را بازپس بگیرند. این کار هم از طریق لانچر اختصاصی بتزدا و با ثبت یک درخواست ساده از ناراضی بودن از وضعیت کلی بازی انجام شده است. یک گزارش ثبت شده، برای مثال درباره بازیکنی است که ۲۴ ساعت هم به تجربه بازی پرداخته ولی باز هم پس از ثبت درخواست، به سرعت با موافقت و برگشت دادن پول مواجه بوده است.

این بازی گرچه در وضعیت فعلی یک ناامیدی کامل برای بازیکنان به نظر می‌رسد، ولی با در نظر گرفتن وعده بتزدا و پشتیبانی نامحدود از بازی، انتظار می‌رود که رفته رفته مشکلات فنی آن هم برطرف شود. با این حال تا آن زمان، بتزدا به نظر در حال پیدا کردن روش‌های مختلف برای دلجویی از طرفداران سرسختی است که امید زیادی به این بازی داشتند.

بازی «فال‌اوت 76» هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما همچنین می‌توانید تجربه و بررسی مقدماتی از این بازی به قلم «محمدجواد فرج‌الهی» را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.