نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 02 آذر 1397
ساعت 16:00

مسدود شدن یک کاربر در توییتر به خاطر Hitman 2

1 از 5

اخیرا حساب یک کاربر توییتر به خاطر اظهارنظر درباره کشتن شان بین در بازی Hitman 2 تعلیق شده بود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ توییتر، یکی از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است که شهرت زیادی در مسدود کردن خودکار کاربرانش، بواسطه به کار بردن جملات و اظهارنظرهای مشخص دارد. در این زمینه، جدیدترین قربانی این سیاست، یک گیمر و طرفدار بازی تازه عرضه شده Hitman 2 است. در این زمینه، گرچه همه طرفداران می‌دانند که اولین هدف فراری در بازی که بایستی پیدا و کشته شود، توسط یک بازیگر شهور هالیوودی نقش آفرینی می‌شود، ولی صحبت در این رابطه و «کشتن شان بین» در یک پست، باعث بن شدن یک کاربر شده است.

Hitman 2 نیز مثل همه عناوین قبلی، بازی پیرامون یک قاتل حرفه‌ای است که در سرتاسر گیم‌پلی، باید برخی اهداف و شخصیت‌های NPC را بکشد. اولین هدف فراری این بازی، شخصیتی به نام Mark Faba است که توسط «شان بین» بازیگر هالیوودی نقش‌آفرینی شده و به تازگی نیز در بازی ظاهر شده است. این به معنی این است که بازیکنان، حالا می‌توانند در یک ماموریت زمان‌دار و محدود به تعقیب او پرداخته و این هدف سرسخت را بکشند. در همین راستا، کاربری در حساب شخصی خود در توییتر نوشت که «پس امشب شان بین را باید بکشیم»؛ جمله‌ای که به زودی باعث شد حساب او تعلیق شود.

به شکلی واضح، این کاربر قصد نداشته در دنیای واقعی شان بین را بکشد، و منظورش این بوده که آن شب قصد داشته در جریان بازی و یک ماموریت در داخل آن، کاراکتر Mark Faba با بازی شان بین را بکشد. در هر صورت این واقعیت باعث نشده که سیستم مسدود کردن خودکار توییتر متوجه شود. پیرامون شان بین، البته این بازیگر هم اولین باری نیست که در نقش یک شخصیت با سرنوشت محکوم به مرگ بازی کرده و در این رابطه، او یکی از رکوردداران کشته شدن در جریان نقش‌آفرینی‌های زندگی هنری‌اش بوده است.

نکته دیگر درباره مسدود شدن بواسطه پست‌های تهدید جانی توسط توییتر، این است که حتی ممکن است با اقدامات قانونی هم مواجه شود و سیاست سخت این پلتفرم، باعث شده بود تا این کاربر تا مدت‌ها موفق نشود منظور پست خودش را برای رفع تعلیق منتقل کند. این البته با توجه به اینکه توییتر از حساب‌های مخصوص بازی‌های ویدیویی هم پشتیبانی می‌کند عجیب به نظر می‌رسد. در هر صورت، مشکل این کاربر به نظر با کمک یک وب‌سایت مشهور گیمینگی برطرف شده و حساب او رفع تعلیق شده است.

بازی Hitman 2 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. گفتنی است که بازیکنان تا روز ۴ دسامبر (۱۳ آذر) فرصت دارند تا شان بین / Mark Faba را در این بازی بکشند. شما همچنین می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی هیتمن 2 به قلم «آریا مقدم» را در بازی مگ مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.