نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 15 آبان 1397
ساعت 16:00

تعهد Bethesda به Fallout 76 بی پایان است

0 از 5

Bethesda به تازگی گفته که قصد دارد مثل کاری که بلیزارد با WoW کرده، از بازی Fallout 76 برای همیشه پشتیبانی کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در طول چند سال گذشته، عرضه بازی به شکل Games as a service بیشتر و بیشتر در صنعت گیم محبوب شده و این، خصوصا از زمانی شدت گرفت که ژانرهایی نظیر «دنیای اشتراکی» قدرت گرفتند. یوبی‌سافت و بانجی، از جمله اصلی‌ترین بازیگران در عرضه بازی‌هایی از این دست بودند و علیرغم شروع‌های اغلب ناامیدکننده، نشان دادند که ماهیت «پشتیبانی طولانی مدت» و عرضه محتواهای قابل بازی به شکل منظم، حتی از یک شروع ناامیدکننده هم بازی‌های محبوبی می‌سازد. همین ژانر بازی و پشتیبانی طولانی‌مدت، توسط Bethesda و بازی موردانتظار Fallout 76 هم برنامه‌ریزی شده و با این بازی، Bethesda هم رسما به لیگ سازندگان عناوین با دنیای اشتراکی ملحق می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت بتزدا یعنی Pete Hines، اخیرا در جریان مصاحبه‌ای گفته که سرورهای بازی Fallout 76 قرار است «تا ابد» فعال باشد و او به عنوان مقایسه، اشاره کرده که آینده این بازی مشابه کاری است که بلیزارد با World of Warcraft انجام داده است؛ داشتن یک جامعه بازیکنان بسیار فعال، حتی پس از گذشت بیش از یک دهه از انتشار آن بازی.

[در پاسخ به اینکه بازی تا چه زمان پشتیبانی می‌شود؟] برای همیشه... نمی‌دانم به این سوال غیر از این چه جوابی باید داد. این مثل این نیست که هرکس بازی بسازد و تمام شود. مثل اینکه "خوب پس اگر شانس بیاوریم می‌خواهد ۱۰ سال دوام داشته باشد" ... هیچ کس در بتزدا اینطور فکر نمی‌کند. بازی مثل WoW از چه زمانی تاکنون فعال بوده؟ ... ما می‌خواهیم برای این بازی، تا هنگامی که بازیکنان فعال در آن وجود داشته باشند جلو برویم، تا وقتی که نشانه‌ای از کند شدن دیده نشود.

وقتی که سرورهای خصوصی گرفتیم یا هر برنامه دیگری که در سال‌های بعد اتفاق بیافتد. نمی‌دانم، شاید آن زمان به جایی برسیم که دیگر اهمیت نداشته باشد. اما چیزی که مطرح است، این است که فال‌اوت 76، یک بازی عظیم با تعهد عظیم است و تعهد ما، این است که پشتیبانی از بازی بی انتها باشد. و این هم به روشی منظم و مداوم دنبال می‌شود.

Bethesda قبل از این هم درباره ماهیت عرضه بازی به عنوان سرویس، و انتشار محتواهای قابل بازی پس از انتشار آن صحبت کرده بود. به این ترتیب، طرفداران از یک بازی با دنیای اشتراکی و تماما آنلاین، انتظار چنین پشتیبانی با انتهای باز را هم دارند. به علاوه، این بازی در همان زمان عرضه هم دارای بیش از ۱۵۰ ساعت گیم‌پلی در مراحل فعالیت‌های جانبی خواهد داشت که نشان‌دهنده بزرگی این بازی است.

فال‌اوت 76 حدود ۸ روز دیگر در ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) به شکل رسمی برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.