نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 15 آبان 1397
ساعت 13:00

به گفته تهیه‌کننده Diablo 2، بلیزارد دیگر بازیکنان را درک نمی‌کند

0 از 5

Mark Kern کارمند سابق Blizzard، این شرکت را در بازتاب‌های شدیدا منفی به معرفی Diablo: Immortal مقصر می‌داند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کارمند سابق کمپانی Blizzard که سابقه کار در این شرکت به عنوان تهیه‌کننده بازی Diablo 2 را هم در کارنامه خود دارد، اخیرا در اظهارنظری شرکت را به خاطر بازخوردهای شدیدا منفی به معرفی بازی Diablo: Immortal مقصر دانسته است. Mark Kern که این صحبت را از طریق حساب شخصی خود در توییتر منتشر کرده، گفته که بلیزارد دیگر نمی‌تواند بازیکنان را درک کند. او در این زمینه گفت:

از گفتن این موضوع متنفرم، ولی چیزی که می‌بینید این است که بلیزارد دیگر قادر به درک بازیکنان نیست.

Kern در ادامه و چند پست دیگر نیز به شرح این نظر پرداخته و گفته که نحوه معرفی بازی Diablo: Immortal بسیار بد صورت گرفت.

اینجا هیچ اشکالی وجود ندارد که ما یک بازی موبایل هم از سری Diablo داشته باشیم. در حقیقت، من به شخصه چنین بازی را حتما به عنوان یکی از گزینه‌ها می‌خواستم. ولی روشی که آن‌ها برای این معرفی در پیش گرفتند و رونمایی رسمی که برای این بازی انجام شد، و در ادامه مدیریت ضعیف بلیزارد در پیش‌بینی این میزان بازخورد منفی واقعا من را شگفت‌زده کرد. بلیزارد قبلا واقعا شرکتی بود که مبتنی بر بازیکنانش عمل می‌کرد.

این صحبت‌های Kern در ادامه بازخوردهایی است که با توجه به فضاسازی بزرگ و انتظاراتی که قبل و حین برگزاری BlizzCon انجام شد، بسیاری در انتظار معرفی بازی Diablo 4 بودند و بازیکنان PC، حقیقتا باور داشتند که به زودی برای این پلتفرم بازی معرفی می‌شود. همین انتظارات بالا، در نهایت به معرفی یک بازی موبایل از این سری منتهی شد که همه جامعه طرفداران بازی را سرخورده کرد. این موضوع نیز به سرعت، خودش را در قالب انبوه کامنت‌های منفی و Dislike کردن تریلر معرفی Diablo: Immortal نشان داد.

Kern در یک پست دیگر، گفته که وقتی که او در بلیزارد حضور داشت، مدیران شرکت همیشه پیش‌بینی‌های مختلف از شرایط، از جمله احتمال دریافت بازخوردهای منفی انبوه را نیز در نظر می‌گرفتند تا پاسخ مقتضی هم در هر شرایط داده شود.

بلیزارد هیچ وقت به پرسیدن عادت نداشته است، چون این شرکت و محصولاتش از صفر تا ۱۰۰ مبتنی بر طرفداران و بازیکنان سرسخت بوده است. من تعداد زیادی از بازی‌سازان را می‌شناسم که به من می‌گویند، واقعا [معرفی Diablo: Immortal] کار اشتباهی بود.

بازی Diablo: Immortal چند روز پیش به عنوان یک بازی موبایلی و چندنفره فرعی از سری Diablo، که با همکاری شرکت NetEase ساخته شده معرفی شد و هنوز تاریخ انتشار این بازی نیز اعلام نشده است. پس از معرفی پر حاشیه این بازی و بازخوردهای شدیدا منفی طرفداران، بلیزارد سعی کرد تا با اعلام اینکه این بازی، تنها پروژه این شرکت در سری نیست، شرایط را آرام کند. هرچند یکی دیگر از مسئولین شرکت یعنی Mark Cheng، گفته که «فکر نمی‌کند کلمه موبایل یک کلمه کثیف باشد».

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.