نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 04 آذر 1397
ساعت 13:00

کمپین دریافت سرمایه جمعی Shenmue 3 به پایان رسید

0 از 5

تیم سازنده بازی Shenmue 3 اعلام کرده که کمپین کسب سرمایه جمعی برای ساخت این بازی، با دریافت 7,179,510 دلار به پایان رسیده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ Ys Net سازنده بازی Shenmue 3، به تازگی اعلام کرده که کمپین کسب  سرمایه جمعی (crowdfunding) برای ساخت این بازی، پس از گذشت سه سال و با جمع‌آوری سرمایه‌ای به ارزش 7,179,510 دلار به پایان رسیده است. این خبر که اولین بار از طریق ایمیل‌های ارسالی Ys Net به اهداکنندگان منتشر شده، نشان می‌دهد که آخرین ماه در کمپین، سپتامبر اخیر بوده که به این ترتیب و پس از گذشت حدود ۲ ماه، استودیو حالا پایان کمپین را اعلام کرده است. در این ارتباط، ادامه امکان اهدا کمک مالی نیز باعث شده تا پروژه حدود ۸۰۰ هزار دلار دیگر نیز دریافت کند.

گفتنی است که از زمان شروع این کمپین Kickstarter که اولین بار در دوره برگزاری E3 2015 اطلاع‌رسانی شد (اطلاع‌رسانی که گرچه با حمایت طرفداران مواجه شد ولی توسط برخی دیگر ابهام برانگیز نیز توصیف شده بود)، بازی «شنمو 3» موفق شد تا در مجموع 6,333,295 دلار در ماه‌های تعیین شده طول کمپین دریافت کند. با در نظر گرفتن پیشینه خاطره‌انگیز این سری و در اختیار داشتن جامعه طرفداری وفادار، کمپین اوایل موفق شده بود در کم‌تر از یک روز ۲ میلیون دلار دریافتی داشته باشد. پس از موفقیت این کمپین در کیک‌استارتر، Ys Net یک کمپین مشابه هم در slacker backer راه‌اندازی کرد که آن هم تا سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کرد.

در هر صورت این میزان دریافتی گرچه مبلغ بالایی به نظر می‌رسد، ولی می‌توان گفت که در رسیدن به هدف خود شکست خورده است. پیرامون هدف‌گذاری اولیه، Ys Net سرمایه موردنیاز خودش را ۱۱ میلیون دلار ذکر کرده بود. Yu Suzuki خالق این سری، در سال ۲۰۱۵ گفته بود که تامین هزینه ساخت بازی به واسطه کمپین سرمایه جمعی، می‌تواند فقط بخشی از بودجه مورد نیاز آن‌ها برای ساخت بازی را فراهم کند. به گفته او، سازندگان برای اینکه واقعا یک بازی بزرگ و تجربه‌ای جهان‌باز را بسازند، به ۱۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارند.

با در نظر گرفتن اینکه سازندگان این بازی، شرکت Deep Silver را به عنوان ناشر محصول خودشان پیدا کرده‌اند، آن‌ها احتمالا موفق شدند که بودجه مورد نیاز برای تکمیل بازی را کسب کنند. این با در نظر گرفتن این واقعیت است که ناشر بازی، در جریان رویداد Gamescom اخیر تاریخ عرضه دقیق بازی برای روز ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ (۵ شهریور ۹۸) را هم فاش کرده بود. البته این بازی قبلا هم دو بار در عرضه خود با تاخیر مواجه بوده، ولی اگر این مرتبه اتفاق خاصی نیافتد، بازی به احتمال زیاد در موعد اعلام شده، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.