نویسنده: آرمین صیامی زاده دوشنبه، 27 فروردين 1397
ساعت 20:32

قابلیت Time Skip در Shenmue 1 HD وجود نخواهد داشت

5 از 5

این ریمستر تا حد امکان به نسخه‌ی اصلی وفادار خواهد ماند

بعد از اعلام خبر ریمستر شدن دو نسخه‌ی اول سری محبوب Shenmue، سوالات بی‌شماری در مورد ویژگی‌های این ریمستر در ذهن طرفداران این عناوین شکل گرفته بود که یکی از آن‌ها، امکان وجود قابلیت Time Skip در بازی بود که حضور آن در نسخه‌ی اول منتفی شد.

سری Shenmue دارای یک سیستم شبانه روز داینامیک است (که در زمان خود انقلابی بود) و یکی از وظایف بازیکنان، برنامه‌ریزی دقیق برای انجام کارها در زمان مناسب است. مثلا فعالیتی در ساعت خاصی قابل دسترس است و اگر دیر به صحنه برسید، مجبور هستید یک روز دیگر منتظر آن بمانید. در واقع طی کل بازی یک نوع محدودیت زمانی وجود دارد و با این‌ که احتمال آن بسیار کم است، اما اگر در حل راز قتل پدرتان عجله نکنید ممکن است با صفحه‌ی Game Over مواجه شوید.

1 9kVZ 858xnjx8PS5grIReA

این قابلیت از همان ابتدا موضوع بحث‌های زیادی شده بود. عده‌ای آن را اعصاب خردکن و خسته‌کننده می‌‍دانستند، چون اگرنمی‌خواستید هیچ‌گونه فعالیت جانبی انجام بدهید مجبور بودید سرجای خود ایستاده و تا رسیدن زمان مناسب دقیقه‌ها را بشمارید.

اما این مکانیک برای دنیای باز Shenmue مناسب بود، چون از این اوقات فراغت بین مأموریت‌های اصلی می‌توانستید برای انجام فعالیت جانبی متنوع بازی استفاده کنید. فعالیت‌های جانبی که کاملا با شخصیت Ryo به عنوان یک جوان دهه هشتادی سازگار بودند: جمع‌آوری اسباب‌بازی‌های ژاپنی داخل کپسول، انجام بازی‌های آرکید، تمرین کاراته و خوش‌گذرانی با دوستان. این وقفه‌های طولانی بین بخش‌های داستانی بازی بخش مهمی از طراحی شنمو بودند، اما بدون شک به مذاق همه خوش نمی‌آمد.

شرکت سازنده، انتقادات بازیکنان را شنید و در نسخه‌ی دوم، سیستم Time Skip مشابه سری Fallout و The Elder Scrolls در بازی تعبیه کرد که تسریع روند داستان را ممکن می‌ساخت. حالا سوالی که ذهن بازیکنان را درگیر کرده این است: آیا قابلیت Time Skip راه خود را به نسخه‌ی اول بازخواهد کرد؟

گزارشات و شایعات متناقضی درباره‌ی حضور این مکانیک در فضای مجازی منتشر شدند. در انتها، خبرنگار VG247 از تیم سازنده صحت این موضوع را سوال کرد و آن‌ها اعلام کردند که این قابلیت در نسخه‌ی اول وجود نخواهد داشت. یکی از سخنگویان SEGA به خبرنگار سایت VG247 جواب داد:

سعی ما بر این بوده تا هر دو ریمستر تا حد امکان به نسخه‌‌ی اصلی نزدیک باشند و به همین دلیل، قابلیت Time Skip در نسخه‌ی اول حضور نخواهد داشت.

ریمستر Shenmue HD با گرافیک بهبود یافته، تنظیمات مخصوص نسخه‌ی PC، رابط کاربری جدید، امکان انتخاب بین دوبله‌ی انگلیسی و ژاپنی و کنترل مدرن عرضه خواهد شد اما هنوز هم باید برای بعضی رویدادهای مهم داستانی، مثل ریو یک ساعت همراه خود داشته باشید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.