کنجکاوی طرفداران و مهندسی معکوس ویدیوهای سونی، احتمالا تعداد بازیکنان هر بازی PS4 را لو داده است!
در جدیدترین اخبار بازی در بازیمگ؛ سونی مدتی پیش سرویس جالبی را تحت عنوان «My PS4 Life» معرفی کرد، که به عنوان روشی برای گرامیداشت و تجلیل ۵ سال همراهی بازیکنان با کنسول پلیاستیشن 4 معرفی شد. در این سرویس، بازیکنان میتوانند یک ویدیو اختصاصی از آمارهای مختلف خودشان در این کنسول را ایجاد کنند. با در نظر گرفتن این آمارها، برخی بازیکنان کنجکاوتر فرمولی پیدا کردند که ازطریق مهندسی معکوس این اعداد، تعداد بازیکنان هر بازی که از طریق PS4 تجربه شده را فاش میکند!
این روش اولین بار توسط یک کاربر Reddit به نام Gamstat به اشتراک گذاشته شده است که در واقع، یک محاسبه ریاضی ساده محسوب میشود و پیدا کردن آمار تخمینی تعداد بازیکنان برای هر بازی، ظاهرا چندان هم سخت نیست. ویژگی مهمی که Gamstat روی آن تکیه دارد، نمایش آمار تروفیهای دریافتی توسط بازیکنان است که در ویدیوهای سونی نمایش داده میشوند. در این روش، تعداد کل تروفیها تقسیم بر درصد Rarity آن تروفی میشود و تعداد کل بازیکنان آن بازی تخمین زده میشود. او به عنوان مثال، تعداد بایکنان Fallout 76 را تخمین زده است.
او از تروفی Photo Bomber که توسط جامعه آماری بیشتری دریافت شده و Rarity (درصد کمیابی) بسیار پایینی دارد برای باز کردن این قفل استفاده کرده است. به این ترتیب و با توجه به ویدیوی ایجاد شده توسط سونی، در مجموع 33,764 نفر این تروفی را دریافت کردند؛ 8٫3 درصد از کل بازیکنان هم این تروفی را به دست آوردند. به این ترتیب اگر 33,764 تقسیم بر ۰٫۰۸۳ شود، تعداد ۴۰۵٫۷۹۵ خواهد بود که تخمینی از کل بازیکنانی است که تاکنون اقدام به تجربه Fallout 76 روی پلیاستیشن 4 کردهاند!
به گفته این کاربر، همین ترفند قابل استفاده برای همه بازیهای این کنسول نیز هست، ولی باید توجه داشت که تروفی هدف باید تا جای ممکن rare نباشد و توسط جامعه بالاتری از بازیکنان کسب شده باشد، و در نهایت هم آمار نهایی به شکل تخمینی است. شما در ادامه تعداد بازیکنان عناوین PS4 که بر همین مبنا محاسبه شدهاند را هم مشاهده میکنید.
- Grand Theft Auto 5 با 51.7 میلیون
- FIFA 18 با 32.5 میلیون
- Call of Duty: World War 2 با 24.6 میلیون
- Call of Duty: Black Ops 4 با 9.23 میلیون
- Call of Duty: Ghosts با 12.6 میلیون
- Battlefield 4 با 13.9 میلیون
- Minecraft با 25.6 میلیون
- The Last of Us: Remastered با 15.9 میلیون
- Overwatch با 10.2 میلیون
- Red Dead Redemption 2 با 6.1 میلیون
- Resident Evil 7 با 5.97 میلیون
- No Man's Sky با 3.95 میلیون
پیرامون این آمار، فاکتورهای دیگری هم هست که میتواند درصد درستی تخمین را پایین بیاورد. همچنین این آمارها در برخی موارد به شکلی منطقهای هستند و جهانی نیستند. همچنین تنظیمات privacy settings نیز دخیل است و محدود شدن دسترسی به دیدن تروفیهای برخی بازیکنان نیز باید مدنظر قرار بگیرد. برخی بازیها نیز برای مثال نسخههای محدود و ویژه با لیست تروفیهای جداگانه دارند. با وجود همه این موارد، میتوان این آمارها را یک تخمین حداقلی از تعداد بازیکنانی که در پلیاستیشن 4، به تجربه آن بازیها پرداختند در نظر گرفت.
نظرات