نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 06 دی 1397
ساعت 09:00

قیمت PlayStation Classic تا ۴۰ درصد افت کرد

1 از 5

سونی همزمان با تعطیلات سال نو میلادی، قیمت تمام‌شده PlayStation Classic را کاهش داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی پس از معرفی مینی کنسول نوستالژیک PlayStation Classic، بسیاری از طرفداران قدیمی پلی‌استیشن را هیجان زده کرد. با این حال این دستگاه کوچک هرچه به زمان عرضه خود که نزدیک‌تر شد، گزارش‌هایی هم از پایین بودن کیفیت کلی آن به گوش رسید. اجرای بازی‌ها از طریق یک شبیه‌ساز متن‌باز و نه یک سیستم توسعه‌داده شده توسط خود سونی، و معرفی یک لاین‌آپ محدود از بازی‌ها که البته خیلی هم نمی‌توانستند معرف منتخبی از بهترین‌های عصر پلی‌استیشن 1 شناخته شوند، از جمله مواردی بوند که باعث ناامیدی طرفداران از کنسول می‌شد.

معرفی این مینی کنسول، از طرفی از همان ابتدا بحث مقایسه با کنسول‌های نوستالژیک نینتندو را هم پیش کشید. با در نظر گرفتن اینکه NES Classic Mini و SNES Classic Mini واقعا سیستم‌های موفقی بودند و بسیاری انتظار داشتند که پلی‌استیشن کلاسیک، بتواند به حداقل استانداردهای این دو نزدیک شود، ولی درنهایت مشخص شد که اینچنین نیست. درواقع، آن دو مینی کنسول نینتندو محصولاتی واقعا با کیفیت بودند که توجه زیادی به آن‌ها شده بود و شبیه محصولاتی نبودند که حاصل یک تفکر جرقه‌ای، و به منظور مقاصد اقتصادی سریع ساخته شده باشند. با در نظر گرفتن اینکه پلی‌استیشن کلاسیک بیش از همه نشانه‌های رویکرد دوم را داشته، احتمالا خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد که سونی تصمیم گرفته باشد همزمان با «روز باکسینگ (یک روز پس از شروع کریسمس)» و کم‌تر از سه هفته از زمان عرضه، قیمت این دستگاه را تا 40 درصد پایین بیاورد. به این ترتیب قیمت جهانی کنسول حالا به 59٫99 دلار / 49٫99 پوند کاهش پیدا کرده است.

به طور کلی کاهش قیمت سریع و با فاصله بسیار کم از شروع عرضه، معمولا به عنوان نشانه‌ای از عملکرد ضعیف محصول در بازار در نظر گرفته می‌شود. با در نظر گرفتن اینکه از کنسول تاکنون بارها گزارش هک شدن هم منتشر شده، می‌توان گفت که قیمت تازه سرانجام به ارزش واقعی دستگاه نزدیک شده است. این عملکرد ضعیف از حیث فروش، از طرفی حتی در ژاپن نیز صادق بوده و البته احتمالا برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی مایکل پکتر، تحلیلگر صنعت بازی نیز عمل کرده است.

 
 
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.