نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 09 مهر 1397
ساعت 09:00

فروش PlayStation Classic میلیونی خواهد بود

0 از 5

مایکل پکتر اخیرا اظهارنظر تازه‌ای را درباره مینی کنسول PlayStation Classic مطرح کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت سونی مدتی پیش مینی کنسول PlayStation Classic را معرفی کرد که نسخه جمع‌وجور و با پشتیبانی و عرضه محدودی از اولین کنسول بازی این شرکت یعنی Playstation 1 است. این مینی کنسول، به شکل پیش فرض دارای تعدادی از بازی‌های دوران پلی‌استیشن 1 است و چیزی مشابه کارهایی است که نینتندو اخیرا با پلتفرم‌های قدیمی‌اش انجام می‌داده است. پلی‌استیشن 1 درواقع نه تنها اصلی‌ترین نقطه ورود سونی به دنیای گیم، بلکه یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی در تاریخ صنعت گیم نیز به حساب می‌آید و از همان زمان معرفی مینی کنسول تازه سونی، این دستگاه توجهات زیادی را به خودش جلب کرده است.

مایکل پکتر، تحلیلگر معروف دنیای گیم به تازگی پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌هایی را درباره این کنسول مطرح کرده و گفته که به اعتقاد او، این مینی کنسول اگر سونی به تولید بیشتر آن ادامه بدهد، حتی پتانسیل فروش میلیونی را هم خواهد داشت. او در این زمینه گفت:

در مجموع پشتیبانی خیلی زیادی از کنسول‌های کلاسیک نینتندو شد و این طور فکر می‌کنم که سونی نیز چنین موفقیتی را درباره خودش هم می‌بیند. آن‌ها باید بتوانند بدون هیچ مشکلی فروش میلیونی (۱ تا ۲ میلیون) از دستگاه داشته باشند؛ البته اگر تصمیم به تولید بیشتر آن بگیرند. این با قیمتی معقول عرضه می‌شود و با این هزینه واقعا لاین‌آپ خوبی از بازی‌ها را هم ارائه می‌کند. من چندان سورپرایز نمی‌شوم حتی اگر تا ۳ میلیون دستگاه هم در فصل تعطیلات امسال بفروشند. آن‌ها هر سال می‌توانند همین میزان باز هم بفروشند البته اگر به تولید آن ادامه بدهند.

پکتر در بخش دیگری از صحبتش گفته که فروش PlayStation Classic خیلی بعید است که به فروش PS4 لطمه بزند چون «جامعه خریداران این مینی کنسول همین حالا هم PS4 دارند».

طبق اطلاعیه قبلی سونی، مینی کنسول‌های PS Classic بسته به منطقه جهانی عرضه خودشان، بازی‌های متفاوتی را به شکل پیش فرض خواهند داشت. این دستگاه در مجموع دارای ابعادی کوچک و امکاناتی نظیر خروجی HDMI، کابل USB و دو کنترلر است که با قیمتی ۱۰۰ دلاری و در ۳ دسامبر (۱۲ آذر) عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.