نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 10 دی 1397
ساعت 11:00

سونی برنامه ساخت یک بازی بسیار بزرگ و AAA را دارد

5 از 5

سونی درحال استخدام برای ساخت یک بازی سوم شخص، اکشن ماجراجویی و AAA است که می‌خواهد فصل بعدی بازی‌های سینماتیک داستان‌محور باشد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی، به تازگی فهرست جدیدی از فرصت‌های شغلی بازی‌سازی را در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده، که به یک پروژه بسیار جالب‌توجه توسط تیم تازه بازی‌سازی این شرکت در سن دیگو اشاره دارد. بر این اساس و برای تکمیل تیم جدید سونی در سن دیگو، آن‌ها به دنبال استخدام افرادی با مهارت‌های مشخصی هستند تا «روی یک بازی سوم شخص، اکشن ماجراجویی و AAA» کار کنند؛ بازی که به توصیف سونی قرار است «فصل بعدی بازی‌های سینماتیک داستان‌محور» باشد.

بر این اساس، تیم تازه با همکاری گروه Visual Arts Service Group (VASG) تشکیل شده، استودیویی که به شکل تخصصی در زمینه ساخت انیمیشن و فن‌آوری‌های موشن کپچر کار می‌کنند و پیش از این در ساخت عناوینی مانند Uncharted، The Last of Us، God of War، Death Stranding و چند بازی دیگر مشارکت داشته‌اند. در یک نکته جالب دیگر ظاهرا غیر از این دو استودیو، «یک استودیو بزرگ دیگر سونی» هم در ساخت بازی مشارکت دارد. در این زمینه، سونی در توضیحات شرایط استخدام برای «انیمیشن‌ساز ارشد گیم‌پلی» چنین گفته است:

یک پروژه بسیار بزرگ و پرچمدار با همکاری یکی از استودیوهای بازی‌سازی اصلی سونی در دست ساخت است. گرچه این بازی هنوز فاش نشده، ولی ما یک برنامه روشن و موعد عرضه در نظر گرفتیم. تیم بازی‌سازی جدید به شرایط فعلی ما از وجود استعدادهای برتر و باتجربه قدرت بیشتری می‌بخشد، و کیفیت بسیار بالای بصری را برای این عنوان تضمین می‌کند.

چنین توضیحاتی برای چند پست دیگر مثل طراح هنری ارشد شخصیت‌ها و برنامه‌نویس ارشد رابط‌ کاربری نیز به دفعات مورد اشاره واقع شده است. این شرکت به تازگی برای همین پروژه در پست طراح ارشد محیطی هم فهرست استخدامی منتشر کرده است.

با در نظر گرفتن این چارچوب‌ها، سونی گرچه به ساخت یک بازی بسیار بزرگ اشاره دارد، ولی مشخصا آن را معرفی نکرده که می‌تواند فضای زیادی برای گمانه‌زنی ایجاد کند. یکی از فرضیات جالب، با در نظر گرفتن «داستان‌سرایی سینماتیک» و همچنین مشارکت یک استودیو بزرگ دیگر سونی، این فهرست استخدامی می‌تواند به ساخت یک نسخه تازه از سری بازی‌های «Uncharted» اشاره داشته باشد. با این حال این فرضیه هم به سادگی قابل رد است و می‌تواند دامنه گسترده‌ای از ساخت یک بازی از سری‌های موجود، تا ساخته شدن یک IP کاملا جدید هم مطرح باشد. با این حال یک فرض قوی‌تر، با در نظر گرفتن بازه زمانی که در آن این آگهی‌ها منتشر می‌شوند، این است که این پروژه به احتمال زیاد برای کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلی‌استیشن 5 در دست ساخت باشد؛ هرچند هیچ اشاره‌ای هم به این موضوع در فهرست‌های اخیر نشده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.